Kirjoittaja Aihe: Digikam tagit? [ratkaistu]  (Luettu 1909 kertaa)

mek

• Käyttäjä
    • Profiili
Digikam tagit? [ratkaistu]
« : 03.08.10 - klo:13.11 »
Osaako joku sanoa, kirjoittaako Digikam kuhunkin kuvaan liitetyn tagin kuvan metatietoihin, vai sijaitseeko tieto kuviin liitetyistä tageistä jossakin muualla?

Pitäisi päivittää 8.04 LTS => 10.04 LTS ja ihan siltä varalta kyselen, että jos päivitys ei menekään heittämällä läpi sitten kun pakettienhallinta sitä tarjoaa, vaan joudun asentamaan uusiksi CD:ltä, niin kuinka saan tagit säilymään kuvissa. Olen tehnyt ison työn vanhojen kuvien kanssa lisäämällä kaikkiin ao. tagit, enkä tahtoisi tehdä sitä uudelleen.

Edit, kiitos vastaajalle, ongelma ratkaistu. Kyse on nimenomaan JPEG-kuvien tageistä.
« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo:07.17 kirjoittanut mek »

Fri13

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Digikam tagit?
« Vastaus #1 : 04.08.10 - klo:23.46 »
Osaako joku sanoa, kirjoittaako Digikam kuhunkin kuvaan liitetyn tagin kuvan metatietoihin, vai sijaitseeko tieto kuviin liitetyistä tageistä jossakin muualla?

Pitäisi päivittää 8.04 LTS => 10.04 LTS ja ihan siltä varalta kyselen, että jos päivitys ei menekään heittämällä läpi sitten kun pakettienhallinta sitä tarjoaa, vaan joudun asentamaan uusiksi CD:ltä, niin kuinka saan tagit säilymään kuvissa. Olen tehnyt ison työn vanhojen kuvien kanssa lisäämällä kaikkiin ao. tagit, enkä tahtoisi tehdä sitä uudelleen.

Jos olet laittanut asetuksista että tallentaa metatietoihin niin ne on JPEG, PNG ja TIFF tiedostoissa. RAW kuvien metatietoihin kirjoittamista ei tueta oletuksena kun voi korruptoida. Kuvan voi DNG formaattii kääntää ja sitte kirjottaa metatiedot sinne.

Mutta ota talteen digikam4.db tietokanta mikä sijaitsee pääalbumin juuressa ja se sisältää kaikki tagit.

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Digikam tagit? [ratkaistu]
« Vastaus #2 : 06.08.10 - klo:12.27 »
Tähän jatkokysymyksenä, että osaako DigiKam tallentaa nuo metatiedot videotiedostoon? Minulla on niitä jonkin verran tagitettuina DigiKamissa.

Fri13

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.08.10 - klo:00.01 »
Tähän jatkokysymyksenä, että osaako DigiKam tallentaa nuo metatiedot videotiedostoon? Minulla on niitä jonkin verran tagitettuina DigiKamissa.

Ei muistaakseni. Kun tulee tuki siihen niin sitten voi jälkeenpäin. Mutta vaatii että videotiedostolla on metatietojen talletusmahdollisuus ja tällä hetkellä ei ole.

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
« Vastaus #4 : 18.08.10 - klo:10.04 »

Ei muistaakseni. Kun tulee tuki siihen niin sitten voi jälkeenpäin. Mutta vaatii että videotiedostolla on metatietojen talletusmahdollisuus ja tällä hetkellä ei ole.

Asia selvä. Kiitos vastauksesta!