Asiantuntijat auttakaa! Welhon (HTV) kanavien virittäminen HDHR:n kautta mythTV:hen näkyviin ei onnistu. Google on vastaillut ahkerasti pitkinä kesälomaioltoina, mutta tuloksetta.
Taustat: Freesi MythBuntu 10.04 (MythTV 0.23), HDHR uusin betafirmis (20100609beta1). Modulaatioiksi olen hdhomerun_config:lla valinnut 64-QAM, 128-QAM ja 256-QAM. Hdhomerun config gui:lla löydän tarvitsemani avoimet kanavat valinnalla eu-cable, eli laitteen pitäisi toimia ja kanavat näkyvät streamattaessa VLC:hen. Mutta sitten miten ilveellä ne saa näkyviin MythTV:ssä?
Olen yrittänyt myös importoida channels.conf:a, minkä olen hakenut
http://dvb.swelcom.fi/ sivulta. Ei toimi millään. MythTV antaa virheen "Error Parsing %1". Manuaalinen kanavien viritääminen tyssää myös siihen, etten saa valittua 128-QAM modulaatiota, missä valtaosa Mux:seista luuraa.
Olen saanut virittymään ainoastaan Mosaiikki 1..4 kanavat, mitkä ovat selvästi korkeammalla taajuudella 554 Mhz, kuin muut kanavat. Nekään eivät näy. Näyttö vilahtaa mustana ja palaa päävalikkoon, kun valitsee TV:n katselun. Kaikkia eri taajuusalueita vaihdeltuani muutama kanava löytyi katseltavaksi (MTV3, Nelonen). Muistaakseni silloin hain DVB-T (bcast) kanavia epätoivoisena...
Kaikki vihjeet ovat tervetulleita! Laitehan on verkkoon streamaava "stand alone" purkki. DVB tools scan (czap) tms. ohjeet eivät toimi, koska laite ei luonnollisesti näy devicenä koneella.
Kiitoksia etukäteen!
-Antti