Osaisikohan kukaan neuvoa miten saisi toimimaan saunalahden huawein e1820 mokkulan ubuntu 10.04:ssa? Olen yrittänyt lukea neuvoa vaikka sun mistä mutten tahdo saada toimimaan millään ilveellä. Neuvojen pitäisi olla hyvin YKSINKERTAISIA JA SELKEITÄ!
(esim. pitääkö asentaa winellä mokkulassa olevat windows tiedostot, mitä klikkailla verkkoyhteydessä jne...)
Taustaa: Äippä hankki samanlaisen mokkulan, asensin hänelle 9.04 päälle 10.04:sen (32-bit), en saanut toimimaan. Itsellä asensin vistan rinnalle 10.04:sen (64-bit), enkä saanut toimimaan kummassakaan. Vistassa tuumasi jotakin ettei yhteyttä saada muodostettua, vilkaise asetuksia tyyliin.
Soitin piruuttani elisan markkimoimalle "nettigurulle" joka maksaa pari euroo per minuutti. Sanoin ensimmäiseksi puhelimessa olen yrittänyt monta kertaa tuloksetta saada toimimaan teidän mokkulaa, nyt mobiililaajakaista asennus on poistettu koneelta kokonaan, joten pääsemme aloittamaan "puhtaalta pöydältä". Nyt minulla on mokkula kädessäni, käydäänpä vaihe vaiheelta tämä homma läpi. Tein kaiken työtä käskettyä, mutta eipä vaan lähtenyt toimimaan. Lopulta neuvo että asenna uudestaan se ohjelma, ei osata muuta neuvoa.