Kirjoittaja Aihe: Debianin pakettivaraston käyttö Ubuntussa  (Luettu 2433 kertaa)

IK

• Käyttäjä
    • Profiili
Debianin pakettivaraston käyttö Ubuntussa
« : 22.06.10 - klo:19.39 »
Kysymys voi olla tyhmä, mutta minulle ratkaisematon.
Voiko Debianin paketteja ladata Ubuntuun? Jos voi; miten?  Rajoitukset ja vaarat, hyöty?

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Debianin pakettivaraston käyttö Ubuntussa
« Vastaus #1 : 23.06.10 - klo:00.09 »
Olen mielestäni webminin asentanut Debianin lähteistä ja saanut sieltä päivityksetkin, joten eiköhän nuo voi. Tein tuon lisäämällä halutun rivin sources.list -tiedostoon.

Saanko kysyä, mitä Debian-paketteja meinasit asentaa ja miksi?

IK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.08.10 - klo:10.07 »
Löysin tämän työpöydältä. Voi olla, että on ollut jo viikkoja.
Vastaus kysymykseesi: haen tapaa ohitta jollakin tavalla Canon-tulostimen haluttomuus vastaanotta käskyjä Linux-maailmasta. Olin ymmärtävinäni, että joku oli löytänyt jotain tähän sopivaa debian-paketeista. Saattaa olla utopiaa tai vain johonkin tiettyyn tulostimeen sopivaa. Sanotaan, että lohi on niin arvokas kala, että sitä kannattaa pyytää vaikka ei saisikaan

Olen mielestäni webminin asentanut Debianin lähteistä ja saanut sieltä päivityksetkin, joten eiköhän nuo voi. Tein tuon lisäämällä halutun rivin sources.list -tiedostoon.

Saanko kysyä, mitä Debian-paketteja meinasit asentaa ja miksi?

juyli

• Vieras
« Vastaus #3 : 03.08.10 - klo:10.48 »
haen tapaa ohitta jollakin tavalla Canon-tulostimen haluttomuus vastaanotta käskyjä Linux-maailmasta. Olin ymmärtävinäni, että joku oli löytänyt jotain tähän sopivaa debian-paketeista.

Onhan tuo Debiankin Linux parhaasta päästä. Itse lähestyisin ongelmaan openprinting.org -sivuilta, ja jos sieltä ei vihjettä löydy, pitänee jatkaa kalastusta Canonin sivuilta. Eli tulostimen tarkka malli ja openprintin.org:in tietokantaa selailemaan.
http://www.openprinting.org/printers/manufacturer/Canon