Kirjoittaja Aihe: Lucid asentaminen [RATKAISTU]  (Luettu 2736 kertaa)

JussiK

• Käyttäjä
    • Profiili
Lucid asentaminen [RATKAISTU]
« : 30.04.10 - klo:10.35 »
Tällaista pukkaa Lucidin yrityksissä i386 ja AMD64 versioissa: The installer encountered an unrecoverable error. A desktop session will now be run so that you may investigate the problem or try
installing again
Kannattaako edes yrittää jatkaa työpöydällä olevan Install-ikonin avulla? Unetbootinilla tehty USB-tikku ei myöskään toimi!
Muut asennus-cd:t toimivat, tuntuu hullulta vaihtaa cd-asemaa niinkuin joku ehdotti.
Olisko joku muu helppo konsti tai pitäisikö odotella bugin korjausta? t. jussik

ps. koneessa on 9.10 AMD64, haluaisin tehdä puhtaan asennuksen koska se on muuttunut hitaaksi
« Viimeksi muokattu: 01.05.10 - klo:18.06 kirjoittanut JussiK »

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Lucid asentaminen
« Vastaus #1 : 30.04.10 - klo:10.50 »
Minkä päivän versiota yrität asentaa ? Vielä betavaiheessakin oli daily-painoksissa sekoiluja installerin paketoinnin kanssa. Esimerkiksi Kubuntun beta1:n installeri toimi, mutta ei viikkoa ennen ja jälkeen tehdyt daily-versiot.

Tai toisinpäin, jos julkaisuversio ei toimi sinulla, koeta dailyä tai alternatea.

Työpöydällä oleva asennusikoni käynnistää saman asennusohjelman, kuin boottivalikossa oleva asenna-vaihtoehto, joten se tuskin auttaa.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

JussiK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.04.10 - klo:12.25 »
Terve,
Tänä aamuna ladattuja versioita ( i32 &  AMD 64), mikä kummalista minulla on vanhassa i386 Dellissä Debian Lenny ja sen päälle Lucid näyttäisi menevän virheettä. Päivittää en haluaisi koska 7.04 asti olen vain päivittänyt ja kone vanhaan Debian Lennyyn verrattuna on hidas. Täytyy välillä mennä puutarhatöihin, saa ainakin jotain aikaiseksi!
« Viimeksi muokattu: 30.04.10 - klo:12.28 kirjoittanut JussiK »

Storck

• Vieras
« Vastaus #3 : 30.04.10 - klo:12.27 »
Entäs alternate? Kokeillut asentaa ilman grafiikkaa?

JussiK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.04.10 - klo:12.29 »
En vielä, illalla tai huomenna uudestaan

JussiK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 30.04.10 - klo:15.41 »
Tämmöinen löytyi:

Desktop installer sometimes crashes on startup

On some machines, the CD boot fails with the message "The installer encountered an unrecoverable error. A desktop session will now be run so that you may investigate the problem or try installing again." If you encounter this error, restart your computer with the CD inserted, press any key at the splash screen (when you see the keyboard icon at the bottom of the screen), and select "Try Ubuntu without installing". Once the desktop appears, use the "Install Ubuntu 10.04" icon to begin installing Ubuntu. (567899)   

t. JussiK

woodhead

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 30.04.10 - klo:15.57 »
Minulla ilmenee tälläinen ongelma Ubuntun käynnistyksessä (ei pääse edes asennusvaiheeseen):
http://img232.imageshack.us/img232/935/20100430002.jpg

Googletin jo vähän ja ilmeisesti jotain vastaavia ongelmia on ilmennyt alpha- ja betaversiossa, mutta nyt ei ole enää kyseessä kumpikaan ja olen tosiaan ladannut imagen neljä kertaa ja polttanut neljä kertaa eri ceedeille sekä yrittänyt neljä kertaa asennusta pääsemättä yhtään pidemmälle. Onkohan läppärin cd-asemassa jotain vikaa? Kyllä se lukee ainakin ihan hyvin mintussa muita ceedeitä ja polttikin ihan hyvin.
« Viimeksi muokattu: 30.04.10 - klo:16.04 kirjoittanut woodhead »

oobetimer

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 30.04.10 - klo:16.17 »
Minulla ilmenee tälläinen ongelma Ubuntun käynnistyksessä (ei pääse edes asennusvaiheeseen):
http://img232.imageshack.us/img232/935/20100430002.jpg

Googletin jo vähän ja ilmeisesti jotain vastaavia ongelmia on ilmennyt alpha- ja betaversiossa, mutta nyt ei ole enää kyseessä kumpikaan ja olen tosiaan ladannut imagen neljä kertaa ja polttanut neljä kertaa eri ceedeille sekä yrittänyt neljä kertaa asennusta pääsemättä yhtään pidemmälle. Onkohan läppärin cd-asemassa jotain vikaa? Kyllä se lukee ainakin ihan hyvin mintussa muita ceedeitä ja polttikin ihan hyvin.

Vika voi olla CD-asemassakin, mutta todennäköisesti vika on isolinux-ohjelmassa (initrd.img ei toimi aina), joka ei ole niin varmatoiminen kuin grubiin perustuva käynnistinlatain.

Itse olen tehnyt sellaisia räätälöityjä live-CD:itä, jossa olen korvannut isolinuxiin perustuvan käynnistinlataimen grubilla, ja levyt toimivat erinomaisen hyvin..  ;D

13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

JussiK

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Lucid asentaminen [RATKAISTU)
« Vastaus #8 : 01.05.10 - klo:18.04 »
Tevehdys taas,
Asennus onnistui noilla englanninkielisillä ohjeilla, eli jos yllä oleva herja tulee niin asennuksen alkaessa kun näkyvissä on näytön alareunassa pari tunnistamatonta hässäkkää, painetaan jotain näppäintä niin virheilmoitus ohittuu ja asennus voidaan aloittaa työpöydän ikonista.
t. JussiK