Kirjoittaja Aihe: Miten poistan ylimääräiset kernelit? [RATKAISTU]  (Luettu 2759 kertaa)

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Tiiä häntä menikö toi otsikko ihan nappiin... mutta kun toi startupmanagerilla ei saa enää poistettua (... vai saako?) noita alkuvalikkoon ilmaantuvia vanhempia kerneleitä..? Mukavammalta näyttäis kun olis vaan  kaksi viimeisintä.
Käytössä tämä 9.10 versio
yst. jussi57
« Viimeksi muokattu: 30.03.10 - klo:18.45 kirjoittanut jussi57 »

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Miten poistan ylimääräiset kernelit?
« Vastaus #1 : 30.03.10 - klo:17.33 »
Tiiä häntä menikö toi otsikko ihan nappiin... mutta kun toi startupmanagerilla ei saa enää poistettua (... vai saako?) noita alkuvalikkoon ilmaantuvia vanhempia kerneleitä..? Mukavammalta näyttäis kun olis vaan  kaksi viimeisintä.
Käytössä tämä 9.10 versio
yst. jussi57

Synaptic-paketinhallinnan avulla. Hakusanalla linux-image löydät kernelit..  :)



[ylläpito on poistanut liitteen]
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: Miten poistan ylimääräiset kernelit?
« Vastaus #2 : 30.03.10 - klo:17.38 »
Voihan ne ylimääräiset ytimet poistaa GRUBin menu.lst -tiedostosta (mikä lie kakkos versiossa), jos haluaa siistimmän näköiseksi poistamatta niitä. En tiedä onko siinä ideaa, mutta ainakin olisi taustalla toimiva ydin, jos nykyinen poksahtaa.
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11473
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten poistan ylimääräiset kernelit?
« Vastaus #3 : 30.03.10 - klo:17.44 »
Minä olen tehnyt seuraavasti (jatkossa helpompi sitten):
1. Synaptic auki
2. Asetukset → Suodattimet → Uusi → "Uusi suodatin 1" tilalle nimeksi vaikka "Asennetut kernelit"
#3. Poista kohdasta nykyinen kaikki muut paitsi Asennettu (ei vaikuta jostain syystä, joten ei toinna tehdä)
4. Lisää Ominaisuudet-välilehdelle Paketin nimi includes/sisältää linux-image-2.6
5. Klikkaa OK

Poistaaksesi kernelejä (nyt ja jatkossa):
1. Synaptic auki
2. Muut suotimet → Asennetut kernelit
3. Klikkaa T(ila)-saraketta (ensimmäinen), jotta asennetut tulevat ylimmäisiksi
4. Poista ne kernelit, jotka haluat (itse jätän kaksi uusinta, yksikin voisi riittää, jos se vain toimii)
5. Voi pyytää muidenkin ko. kerneliin liittyvien pakettien poistoa. Poista nekin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Miten poistan ylimääräiset kernelit?
« Vastaus #4 : 30.03.10 - klo:18.44 »
Suuri Kiitos ...taas kaikille avustaneille
yst. jussi57

myllyjo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Miten poistan ylimääräiset kernelit?
« Vastaus #5 : 01.04.10 - klo:20.26 »
Minä olen tehnyt seuraavasti (jatkossa helpompi sitten):
1. Synaptic auki
2. Asetukset → Suodattimet → Uusi → "Uusi suodatin 1" tilalle nimeksi vaikka "Asennetut kernelit"
#3. Poista kohdasta nykyinen kaikki muut paitsi Asennettu (ei vaikuta jostain syystä, joten ei toinna tehdä)
4. Lisää Ominaisuudet-välilehdelle Paketin nimi includes/sisältää linux-image-2.6
5. Klikkaa OK

Poistaaksesi kernelejä (nyt ja jatkossa):
1. Synaptic auki
2. Muut suotimet → Asennetut kernelit
3. Klikkaa T(ila)-saraketta (ensimmäinen), jotta asennetut tulevat ylimmäisiksi
4. Poista ne kernelit, jotka haluat (itse jätän kaksi uusinta, yksikin voisi riittää, jos se vain toimii)
5. Voi pyytää muidenkin ko. kerneliin liittyvien pakettien poistoa. Poista nekin.

Voisko joku kertoa mitkä "vihreät täpät" uskaltaa merkata poistettavaksi.

myllyjo

[ylläpito on poistanut liitteen]
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 10.10/W8 (Elokuvakats. 46") 2 X 1T Iomega + 1 X 2T Elements
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 12.10/W8
Dell C840 => Ubuntu 10.10/Win2000
Pöytä=> Ubuntu 10.10/WIN2000

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11473
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten poistan ylimääräiset kernelit? [RATKAISTU]
« Vastaus #6 : 01.04.10 - klo:21.01 »
Poista kaikki linux-*-2.6.31-17 (tähti korvataan millä tahansa eli esim. linux tai headers). Jos haluat niin myös linux-*-2.6.31-19 voi poistaa, mutta sitten sinulle jää vain uusin (*-20).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.