Kirjoittaja Aihe: Kde mikä tässä on niin hienoa?  (Luettu 8225 kertaa)

UbunTux

• Käyttäjä
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kde mikä tässä on niin hienoa?
« Vastaus #20 : 07.01.10 - klo:18.33 »
Compiz on hunningolla. Irtonainen lelu ja testiprojekti.

GNOME:n ikkunamanageri on Metacity. Aika heikosti "kompostoi"  KWiniin verrattuna;)
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

terom

• Vieras
« Vastaus #21 : 07.01.10 - klo:19.14 »
En ainakaan itse tykkää ideasta laittaa compizia kubuntuun.
Kwin on siitä hieno, että kaiken minkä se sisältää niin toimii hyvin. Ja kyllä se siitä kokoajan kypsyy muutenkin.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.01.10 - klo:20.30 »
Itse olen ainakin läppärin Atin kanssa törmännyt aina jonkin asteisiin ongelmiin Compizin kanssa. Se tuntuu myös varsin raskaalta resurssienkäytönsuhteen.

Hertsi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #23 : 27.01.10 - klo:07.23 »
itse pidän KDEssä uudesta plasma-työpöydästä. (Sitähän ei kai ollut vielä 3.X versioissa?) KDEn KpackageKit on ollut minun mielestäni tyylikäs ja ihan toimiva. miksi se on keskeneräinen?
KDE työpöydällä saa tietokoneen näyttämään tehokkaamalta kuin se on. (Ei nyt varsinainen etu) Konqueror ei mielestäni todellakaan ole toimiva selain. ei edes facebook toimi.
Kaikki Gnomen ohjelmathan saa KDEhen eli kenelläkään ei pitäisi olla tässäkään kohtaa mitään ongelmaa. abept oli kyllä surkea esitys mutta onneksi sitä ei ole enää.

Fri13

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #24 : 03.02.10 - klo:01.00 »
itse pidän KDEssä uudesta plasma-työpöydästä. (Sitähän ei kai ollut vielä 3.X versioissa?) KDEn KpackageKit on ollut minun mielestäni tyylikäs ja ihan toimiva. miksi se on keskeneräinen?
KDE työpöydällä saa tietokoneen näyttämään tehokkaamalta kuin se on. (Ei nyt varsinainen etu) Konqueror ei mielestäni todellakaan ole toimiva selain. ei edes facebook toimi.
Kaikki Gnomen ohjelmathan saa KDEhen eli kenelläkään ei pitäisi olla tässäkään kohtaa mitään ongelmaa. abept oli kyllä surkea esitys mutta onneksi sitä ei ole enää.

KDE3 oli eri tavalla tehty työpöytäympäristö kuin mitä on KDE SC 4.x.
Työpöydän piirsi KDesktop sovellus ja paneelit Kicker sovellus.

KDE SC myötä plasma muutti kaiken. KDesktop ja Kicker hylättii ja Plasma-desktop piirtää paneelit ja työpöydän. Ja Plasma-Netbook taas onpi tweakattu versio Plasma-desktopista kevyemmillä toiminnoilla netbookkeja varte.

Ja KDE SC 4 myötä aikaisempi KDE3 työpöytäympäristö pilkottiin eri ohjelmistoiksi kute työpöydiksi ja ohjelmistoalustaksi ja eriksee vielä omat KDE kehittämät KDE ohjelmat. Jonka vuoksi KDE ei kuvasta enää työpöytäympäristöä mitenkää vaa ainoastaa yhteisöä.

Tosi eihän ubuntu yhteisöö kiinnosta faktat eikä se arvosta KDE tekemää työtä pätkä vertaa.

timbba

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #25 : 03.02.10 - klo:05.15 »
Konqueror ei mielestäni todellakaan ole toimiva selain. ei edes facebook toimi.

Haukut väärää puuta. Naamakirjalle sun pitäis mennä valittelemaan.