Kirjoittaja Aihe: gnucash  (Luettu 3539 kertaa)

apr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
gnucash
« : 15.05.08 - klo:13.25 »
Tervehdys
Yritän taivuttaa gnucashiä meikäläiseen kirjanpitokäytäntöön, kun taloyhtiön tilit pitäisi saada ojennukseen. Pari asiaa kuitenkin tuntuu takkuavan...

-tilikarttaa tehdessä on keksi miten tulos saadaan automaattisesti taseeseen tulostilille?

-onko joku tehnyt suomenkielisiä ja -tyylisiä raportteja lähinnä tuloslaskelma ja tase?

 

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: gnucash
« Vastaus #1 : 15.05.08 - klo:14.00 »
Muakin kiinnostaa aihe, itekin tarviin mahd tulevaisuudessa kayttaa
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

artsii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: gnucash
« Vastaus #2 : 22.06.08 - klo:10.06 »
Kuin myös. Olen tässä koittanut taivuttaa gnucashia edes englanninkielisenä hoitamaan kirjanpitoa mutta valitettavasti kirjanpito on mulle niin utopiaa ettei meinaa tulla mitään. Osaamista kyllä löytyisi sitten käännöksen ja tarvittavien koodimuutosten tekoon jos jotakuta kiinnostaisi kirjoittaa pienen tutoriaalin kuinka toiminimen kirjanpito tuolla pitäisi mennä tilikauden päättöön asti.

Tekno

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: gnucash
« Vastaus #3 : 08.02.09 - klo:15.30 »
Saako tätä mitenkään suomenkieliseksi  ???

Jone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
  • \,,/
    • Profiili
Vs: gnucash
« Vastaus #4 : 29.12.09 - klo:01.35 »
Ei ole kukaan kirjoitellut tähän ketjuun pitkään aikaan.. Ohjelma on varmasti kehittynyt hieman ja kyselisinkin nyt että käyttääkö tätä kukaan ja millaisia kokemuksia on?

Tarkoitus olisi yhdistyksen kirjanpito siirtää pois excelistä ja tämä ohjelma tuli vastaan kun googlettelin. Plussana tässä olisi se että löytyy myös windows versio joten tarvittaessa voi siirtää kirjanpidon myös windows koneelle. Ei olisi sidottu tiettyyn käyttöjärjestelmään, edes linuxiin (yleensähän sitä tosin ajattelee toisinpäin ;D)

Laskutusta, palkanmaksua, yms ei tarvitse käyttää. Ainoastaan pitää kirjaa tuloista/menoista, mistä rahaa on tullut/minne mennyt. Muitakin tähän tarkoitukseen sopivia ohjelmia saa ehdottaa ja mielellään juuri monelle eri alustalle käännettyjä ohjelmia, ettei tarvitse aina opetella uutta ohjelmaa kun kirjanpitäjä ja kirjanpitäjän käyttöjärjestelmä sitä myöten vaihtuu.

epic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: gnucash
« Vastaus #5 : 09.01.10 - klo:00.12 »
Kyllä sitä käytetään ja hyvin toimii. Itse käytän sitä omien tulojen ja menojen seuraamiseen mutta varmasti sitä voi myös käyttää viralliseen kirjanpitoon.

Käytän itse windows-versiota ja ongelmat mitä siinä on taitavat ennemminkin liittyä gtk+:an kuin gnucashiin. Mutta siis ainoat ongelmat ovat visuaalisia ja kosmeettisia, itse kirjanpito kyllä toimii hyvin.