Kirjoittaja Aihe: Kone(nautilus?) kaatuu, kun lataa ftp-protokollalla tiedostoa  (Luettu 1755 kertaa)

migah

• Käyttäjä
    • Profiili
Ongelmana siis sellainen efekti, että kone kaatuu kun yritän ladata ftp-protokollan päällä oikeastaan mitä tahansa tiedostoa.

Esimerkiksi kun lataan ftp://ftp.funet.fi/dev kansion alta vaikka 1GBnull tiedostoa niin koko kone menee täysin jumiin, eikä ongelmaan auta mikään muu kuin reset-nappulan painaminen koneesta. ctrl+alt+del ei auta eikä muutkaan taikanappulat. Tämä siis firefoxilla.

Toinen esimerkki jos menen alt+ctrl+F2 nappulalla toiseen äxättömään sessioon ja lataan samaa tiedostoa vaikka wget:illä niin homma päättyy samaan lopputulokseen.

Kolmas esimerkki gftp:llä lataus päättyy myös samaan lopputulokseen.

Olen kokeillut ladata tiedostoja usealta eri ftp-palvelimelta samalla tuloksella. Olen myös kokeillut ladata http:llä ja torrentilla linux distroja ja näissä tapauksissa ei ole mitään ongelmaa. Ainoastaan FTP tuntuu tökkivän.

Tuntuu myös ettei logeista löydy oikein mitään ihmeellistä mistä näkyisi kaatumisen syy? myöskään ext4 eivätkä muistit tuntuisi olevan ongelmana, koska muut protokollat toimivat hyvin.

Kertokaahan jos tulee mieleen mistä voisi aloittaa vian selvittämisen?

edit: ai niin ja ubuntuna siis 9.10 x86 ja koneena avovaimon joku perus at7-max2 + amd 2200+ 512MB muistilla.
« Viimeksi muokattu: 27.12.09 - klo:02.23 kirjoittanut migah »

peran

• Vieras
Kertokaahan jos tulee mieleen mistä voisi aloittaa vian selvittämisen?

edit: ai niin ja ubuntuna siis 9.10 x86 ja koneena avovaimon joku perus at7-max2 + amd 2200+ 512MB muistilla.

Sinua ei varmaan yhtään lohduta, että minulla toimii ftp:llä lataaminen, niin firefoxilla kuin wget:illäkin. Siis mun Ubu 9.10:lläni.

Raaka veikkeus ongelma on joko viallinen järjestelmätiedosto jossain sopukoissa  tai ongelmia palveluntarjoajassa (palveluntarjoaja/palomuuri sulkee väärän portin, ja näin estää ftp-protokollan käyttämisen. Valitettavasti en muista hatusta ko. porttien mahdollisia numeroita). Kyseisen voi testata järjestelmätiedoston viallisuuden Livelevyllä, mutta toi 512 Mt on vähän nihkeesti sen testaamiseen, mutta jos live-käynnistyy, niin todennäköisesti sen voit testata. Jos tavalliseen livelevyn pyörittämiseen ei muisti riitä, niin voi käyttää Xubuntu-levyä, johon luulisi muistin riittävän.

Jos palveluntarjoajasi on sulkenut kriittisen portin, niin sen testaamiseen tarttee NASsia tai muuta ftp-palvelinta, jotta voit testata onko ongelmia sisäverkon ftp-siirrossa. Jos ei ole, niin silloin palveluntarjoajasi sulkee jonkin tärkeän portin (21?) yhteyden otossa. Siis toi 21 on serverin portti, johon ftp-client ottaa yhteyden. Siihen pitää onnistua yhteydenotto.

Edit - kokeilen imuttaa paraikaa wget:llä ko. tiedostoa, mutta tuloksia alkaa näkymään vasta 2 1/2 h:n jälkeen, mikäli mitään ongelmia ei esiinny, koska mulla on 1 Megan yhteys.
« Viimeksi muokattu: 27.12.09 - klo:22.19 kirjoittanut peran »

juyli

• Vieras
Esimerkiksi kun lataan ftp://ftp.funet.fi/dev kansion alta vaikka 1GBnull tiedostoa niin

Antamasi osoite on virheellinen http://ftp://ftp.funet.fi/dev. Lisäksi ihmettelen, mitä oikein yrität imuroida?
ftp.funet.fi/pub alihakemistoineen on erityisesti asiakkaiden imuroimisia varten, ja sieltä imurointi onnistuu niin selaimella kuin ftp-asiakasohjelmalla.

migah

• Käyttäjä
    • Profiili
Ah niimpä onkin... liekö tämä keskustelupalikka lisännyt tuohon koodia. Oikea muoto on siis ftp : / / ftp . funet . fi / dev / 1GBnull

Ja kokeilin siis alunperin imuroida yhtä tiedostoa ftp-saitilta. Tuo funetin /dev hakemiston takaa tuleva null-paketti on vain testausta ja demoomista varten. devin takana eri kokosia nulli-paketteja. Linkki siis kyllä toimii, mutta lataus katkeaa täysin samantien tai sitten sekunnin kuluttua tms.