Kertokaahan jos tulee mieleen mistä voisi aloittaa vian selvittämisen?
edit: ai niin ja ubuntuna siis 9.10 x86 ja koneena avovaimon joku perus at7-max2 + amd 2200+ 512MB muistilla.
Sinua ei varmaan yhtään lohduta, että minulla toimii ftp:llä lataaminen, niin firefoxilla kuin wget:illäkin. Siis mun Ubu 9.10:lläni.
Raaka veikkeus ongelma on joko viallinen järjestelmätiedosto jossain sopukoissa tai ongelmia palveluntarjoajassa (palveluntarjoaja/palomuuri sulkee väärän portin, ja näin estää ftp-protokollan käyttämisen. Valitettavasti en muista hatusta ko. porttien mahdollisia numeroita). Kyseisen voi testata järjestelmätiedoston viallisuuden Livelevyllä, mutta toi 512 Mt on vähän nihkeesti sen testaamiseen, mutta jos live-käynnistyy, niin todennäköisesti sen voit testata. Jos tavalliseen livelevyn pyörittämiseen ei muisti riitä, niin voi käyttää Xubuntu-levyä, johon luulisi muistin riittävän.
Jos palveluntarjoajasi on sulkenut kriittisen portin, niin sen testaamiseen tarttee NASsia tai muuta ftp-palvelinta, jotta voit testata onko ongelmia sisäverkon ftp-siirrossa. Jos ei ole, niin silloin palveluntarjoajasi sulkee jonkin tärkeän portin (21?) yhteyden otossa. Siis toi 21 on serverin portti, johon ftp-client ottaa yhteyden. Siihen pitää onnistua yhteydenotto.
Edit - kokeilen imuttaa paraikaa wget:llä ko. tiedostoa, mutta tuloksia alkaa näkymään vasta 2 1/2 h:n jälkeen, mikäli mitään ongelmia ei esiinny, koska mulla on 1 Megan yhteys.