Kirjoittaja Aihe: Tarviiko wine winukkaa?  (Luettu 2294 kertaa)

ahva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Tarviiko wine winukkaa?
« : 09.05.06 - klo:12.57 »
Käytän windowspohjaista pankkiyhteysohjelmaa ubuntussa winen avulla. Olen kopioinut win yhteysohjelman ubuntun kotikansioon ja winessä lisännyt ohjelman -  käynnistimessä merkattu poluksi ubuntun kotikansiossa oleva win ohjelman .exe. Yhteysohjelma on toimivana myös winukan puolella toisella kovolla. Minulla on vielä win2000 taustalla mutta en tarvitse sitä muuhun kuin em. pankkiyhteysohjelman takia. Olen käyttänyt ohjelmaa nyt kuukauden verran ja kaikki toimii oikein. Osaako joku kertoa näillä tiedoilla tarvitsenko win2000 ollenkaan ja miten varmistan asian ennen winukan poistamista?? Ja onko yleensä mahdollista, että winpohjainen ohjelma voisi toimia ilman taustalla olevaa winukkaa winen avulla asennettuna ubuntuun? Siis win ohjelma on mutta se on asennettu ubuntuun. Ohjelmaversio Ubuntu 5.10 32 bit.

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1842
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Tarviiko wine winukkaa?
« Vastaus #1 : 09.05.06 - klo:13.00 »
Käytän windowspohjaista pankkiyhteysohjelmaa ubuntussa winen avulla. Olen kopioinut win yhteysohjelman ubuntun kotikansioon ja winessä lisännyt ohjelman -  käynnistimessä merkattu poluksi ubuntun kotikansiossa oleva win ohjelman .exe. Yhteysohjelma on toimivana myös winukan puolella toisella kovolla. Minulla on vielä win2000 taustalla mutta en tarvitse sitä muuhun kuin em. pankkiyhteysohjelman takia. Olen käyttänyt ohjelmaa nyt kuukauden verran ja kaikki toimii oikein. Osaako joku kertoa näillä tiedoilla tarvitsenko win2000 ollenkaan ja miten varmistan asian ennen winukan poistamista?? Ja onko yleensä mahdollista, että winpohjainen ohjelma voisi toimia ilman taustalla olevaa winukkaa winen avulla asennettuna ubuntuun? Siis win ohjelma on mutta se on asennettu ubuntuun. Ohjelmaversio Ubuntu 5.10 32 bit.

Winen toiminta ei ole mitenkään sidoksissa koneessa mahdollisesti oleviin oikeisiin windows asennuksiin.


Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Tarviiko wine winukkaa?
« Vastaus #2 : 09.05.06 - klo:19.06 »
Eli voit kyllä poistaa huoletta Windows 2000:n.

ahva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Re: Tarviiko wine winukkaa?
« Vastaus #3 : 10.05.06 - klo:09.19 »
Kiitos - se alkoi winukalle nyt viimeinen matka. Bilin tuotokset kuopataan "kaikkine ohjelman ominaisuksineen" -- tuotetuen vakiofraasi ohjelman bugeille.

JPK1990

  • Vieras
Re: Tarviiko wine winukkaa?
« Vastaus #4 : 10.05.06 - klo:18.23 »
Winellä on myös oma virtuaalinen C asema ~/.wine hakemiston alla. Mutta muuallakin sijaitsevat tiedostot toimivat varmasti.