Kirjoittaja Aihe: (Ratkaistu) Miten Rainlendar-kalenteri suomenkieliseksi?  (Luettu 2587 kertaa)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
http://www.rainlendar.net/cms/index.php
Rainlendar olisi sopiva pikku kalenteriohjelma minulle. Ohjeen mukaan suomenkielen paketti raahataan kalenterin päälle ja se asentuisi automaattisesti. Drag ja drop ei kuitenkaan toimi. Ohjelma herjaa ettei asennus onnistu. Onko kukaan onnistuneesti testannut tai kokeillut kielipaketin asennusta? Vai kämmäänkö taas kuten yleensä?  ;D terveisin Timo
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo:12.46 kirjoittanut oh7jha »
"Linux, made in Finland"

Pjotor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: Miten Rainlendar-kalenteri suomenkieliseksi?
« Vastaus #1 : 02.12.09 - klo:12.13 »
Tää nyt on vaan hämärä muistikuva mut jotenkin oli sellanen tuntuma et nuo lisäosat oli vaan wintoosalle...   >:(  Toki kun ite oon sen asentanu ni siitä on aikaa. (KDE käyttäjille kun on Korganizer.)
Ohhoh!

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miten Rainlendar-kalenteri suomenkieliseksi?
« Vastaus #2 : 02.12.09 - klo:12.45 »
Kiitokset Pjotor vastauksestasi. Asia ratkesi, mutta ei kovinkaan ammattilaisen tavoin. Yritin asentaa kielipakettia Rainlendarin oman ohjeen mukaan Päätettä käyttäen, mutta laihoin tuloksin. Aikani tapeltuani otin aikalisän.
Kieliasetukset sain kohdalleen purkamalla Finnish.r2lang paketin työpöydälle. Purkamisen jälkeen työpöydällä oli fi-FI kansio. Sitten etsin rainlendar kansion. Löytyi /home/timo/.config polun päästä. Avasin rainlendar kansion ja siellä oli .locale kansio. Kopioin fi-FI kansion sisältämät kaksi tiedostoa .locale kansioon. Kieli vaihtui Rainlendarissa painamalla "refresh". Ihmettelen miksei nuo kaksi annettua, ohjelman omaa, ohjetta toimineet, mutta nyt minulla on pieni ja kätevä kalenteriohjelma suomenkielisenä läppärin näytöllä.  :D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Jukki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: (Ratkaistu) Miten Rainlendar-kalenteri suomenkieliseksi?
« Vastaus #3 : 03.12.09 - klo:19.29 »
Ubuntu 8.04:ssä onnistui drag und drop - asennus kielipaketille.

Hannu Mikael

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 94
  • Kysyvä löytää
    • Profiili
Vs: Miten Rainlendar-kalenteri suomenkieliseksi?
« Vastaus #4 : 10.12.09 - klo:02.28 »
 
Kieliasetukset sain kohdalleen purkamalla Finnish.r2lang paketin työpöydälle. Purkamisen jälkeen työpöydällä oli fi-FI kansio. Sitten etsin rainlendar kansion. Löytyi /home/timo/.config polun päästä. Avasin rainlendar kansion ja siellä oli .locale kansio. Kopioin fi-FI kansion sisältämät kaksi tiedostoa .locale kansioon. Kieli vaihtui Rainlendarissa painamalla "refresh".

[/quote]
Vinkkisi auttoi, kun olin jo kai viikon kamppaillut kielen vaihdon kanssa#¤%"!
Sain homman onnistumaan vain purettuani itse kalenterin tiedoston täältä:
http://www.download.fi/tyopoyta/kalenteri/rainlendar_for_linux.cfm
Ja siitä eteenpäin ohjeesi mukaan.
Se jäi kuitenkin tökkimään, kun kieli ei vaihtunut ehdottomassa suosikissani, Shadow4-skinissä, vaan pelkästään Chromophore:ssa.
Kiitos kuitenkin. Nyt viiraa vähemmän.