Kirjoittaja Aihe: Evolutionista (Linux) mailit Firebirdiin (XP)  (Luettu 1172 kertaa)

Petumbu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Evolutionista (Linux) mailit Firebirdiin (XP)
« : 05.12.09 - klo:13.47 »
Alustus;

Olen tässä nyt aikani taistellut sähköpostiongelmien kanssa. Minulla on käytössä Ubuntu 8.04:ssa Evolution sähköpostiohjelma. Toimii hienosti ja ei ongelmia. Sinne olen luonut merlkoisen määrän kansioita, joihin lajittelen mailini. Osaan jopa tehdä kyseisellä ohjelmalla varmuuskopion posteista yhteen tiedostoon (evolution-backup.tar.gz)

Ongelman kuvaus;

Suunnitelma A)

Nyt haluaisin jotenkin siirtää tämän sähköpostihakemistorakenteen maileineen Windows XP:n puolelle. Katselin, että myös XP:lle saisi tuon Evolutionin ja kuvittelin hyväuskoisesti, että nuo saisi jotenkin synkkaan keskenään. Onhan kyse sentään samasta ohjelmasta. Ja mitä vielä, winukan puolella tuo Evolution tuntuu olevan täysi susi. Edes helppi -valikot eivät toimineet täysin. Haluankin unohtaa tämän Evolutionin XP:ssä, ja sanoa vain, että ainakaan Erkki Peruskäyttäjä ei sitä saa toimimaan. Myöskään tuota ubuntussa tekemääni tiedostoa (evolution-backup.tar.gz) en pystynyt mitenkään hyödyntämään.



Suunnitelma B)

Olen kuullut paljon hyvää Firebird -sähköpostiohjelmistosta. Asensin version 2.0.0.023. Ohjelma vaikuttaa sopivan omiin tarpeiseeni, ja saan yhdistettyä siihen helposti G-mail tilini. Mutta saanko enää hyödynnettyä Evolutionin postejani mitenkään? Eli pystynkö siirtmään edes manuaalisesti posteja Firebirdiin. Millään Firebirdin "import" -toiminnolla en mielestäni tätä pysty tekemään. Onko ehdotuksia miten saan postit siirrettyä?





 
Petumbu

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Evolutionista (Linux) mailit Firebirdiin (XP)
« Vastaus #1 : 05.12.09 - klo:16.54 »
Ainakin itse pystyin hakemaan Sylpheedin postit Firebirdillä. Tallensin Sylpheedin postit mailbox muotoon (.mbox) työpöydälle ja kävin hakemassa Firebirdin import-toiminnolla. Firebirdiin tulee/ilmestyy uusi kansio, jossa nuo mailit ovat luettavissa. En ole varma miten XP osaa hakea tietoa Ubuntun puolelta, mutta ainakin muistitikulla tiedostonsiirto voisi onnistua. Löysin oman ratkaisuni Firebirdin FAQ ohjeiden avulla. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"