Kirjoittaja Aihe: mozilla-mplayer  (Luettu 4655 kertaa)

ealho

• Vieras
mozilla-mplayer
« : 06.05.06 - klo:19.33 »
Ubuntu tutuksi-opas kehoittaa asentamaan paketin mozilla-mplayer-paketin, jotta saa videot näkyviin Firefoxissa. Minulla ei kuitenkaan apt-get tälläistä pakettia löydä. Repoina on Dapperin universet.

Minkähänlainen rivi tulisi sources.listiin lisätä että mozilla-mplayer löytyisi?

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: mozilla-mplayer
« Vastaus #1 : 06.05.06 - klo:19.42 »
http://easylinux.info/wiki/Ubuntu#How_to_upgrade_from_Breezy_Badger_to_Dapper_Drake_.28experimental.29 Tuosta se sources.list niin löytyy (tietenkin voit lisätä siihen soikko ja PLF ohjelmavarastot).
alias vililikku

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.05.06 - klo:19.50 »
Ubuntu tutuksi-opas kehoittaa asentamaan paketin mozilla-mplayer-paketin, jotta saa videot näkyviin Firefoxissa. Minulla ei kuitenkaan apt-get tälläistä pakettia löydä. Repoina on Dapperin universet.

Minkähänlainen rivi tulisi sources.listiin lisätä että mozilla-mplayer löytyisi?

koska ajat dapperia ja gstreamer on siinä kovempi kuin koskaan, niin suosittelisin kokeilemaan totem-gstreameria (asennettuna oletuksena, jollei sitä ole itse vaihdettu) ja pluginiksi totem-gstreamer-firefox-plugin.

jotta binäärikoodekit (w32codecs) saisi käyttöön myös totemissa, pitää gstreamerille asentaa myös paketti gstreamer0.10-pitfdll.

tuossa vaan on (minun subjektiivisen mielipiteeni mukaan) parempi käyttöliittymä kuin mplayerissa tai xinessä ja se vieläpä toimiikin paremmin kuin kumpikaan noista.
Janne

ealho

• Vieras
« Vastaus #3 : 06.05.06 - klo:19.59 »
Breezyssä tuli joskus totemia kokeiltua, mutta tuntui jotenkin tukkoiselta niin vaihdoin samantien Windows-maailman vanhaan tuttuun, Mplayeriin. Mutta jos kerran se Dapperissa pelaa paremmin kuin koskaan niin koitetaanpas avoimin mielin uudelleen.

Mikäs muuten on totemin ja gstreamerin suhde? Totem on gstreamerin GUI tai muuta vastaavaa?

Entä estääkö/haittaako gstreameria jotenkin se, että käytän KDE:tä. Kuulostaa ainakin Gnome-softalta...

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 06.05.06 - klo:20.57 »
Breezyssä tuli joskus totemia kokeiltua, mutta tuntui jotenkin tukkoiselta niin vaihdoin samantien Windows-maailman vanhaan tuttuun, Mplayeriin. Mutta jos kerran se Dapperissa pelaa paremmin kuin koskaan niin koitetaanpas avoimin mielin uudelleen.

joillain (kaiketi aika useillakin) oli tosiaan ongelmia vanhemman gstreamerin kanssa.

Mikäs muuten on totemin ja gstreamerin suhde? Totem on gstreamerin GUI tai muuta vastaavaa?

totem on tosiaan periaatteessa GUI joka osaa käyttää kahta vaihtoehtoista backendiä, gstreameria ja xineä. gsteramerin ominaisuudet eivät kuitenkaan rajoitu siihen mitä totem osaa käyttää, vaan totem toimii vain soittimena joka hyödyntää osaa gstreamerin ominaisuuksista.

Entä estääkö/haittaako gstreameria jotenkin se, että käytän KDE:tä. Kuulostaa ainakin Gnome-softalta...

ei se estä, mutta totem on gnome softa, vaikka gstreamer ei olekaan. jos näyttää, että setti vetäisi liikaa gnome-kamaa koneelle, eikä sitä halua, niin ehkä kannattaa kokeilla jotain muuta.

KDE-puolella ainakin juk ja kaffeine osaavat käyttää gstreameria ja kaffeinelle näkyy olevan mozilla-pluginkin. toiminnasta en tiedä, kun en ole kokeillut.
Janne

Melmacian

• Käyttäjä
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.05.06 - klo:22.51 »
KDE-puolella ainakin juk ja kaffeine osaavat käyttää gstreameria ja kaffeinelle näkyy olevan mozilla-pluginkin. toiminnasta en tiedä, kun en ole kokeillut.
Niin mikset et käytä sitä? Itse olen ainakin Breezyssä todennut sen paljon toimivammaksi, kuin mplayer-mozilla. Paketti on siis kaffeine-mozilla

Itse asiassa silloin kun käytin vielä Gnomea niin en saanut tuota totemia enkä mplayeriä toimimaan firefoxin kanssa. kaffeine-mozilla toimii jopa Operan kanssa.

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.05.06 - klo:23.21 »
niin ja vielä alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, jotta se mplayer-paketti löytyy ubuntun omista repositoryistä multiversen puolelta:
Koodia: [Valitse]
$ apt-cache policy mozilla-mplayer
mozilla-mplayer:
  Installed: (none)
  Candidate: 3.17-1ubuntu1
  Version table:
     3.17-1ubuntu1 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com dapper/multiverse Packages
     3.17-1ubuntu1~breezy1 0
        100 /var/lib/dpkg/status

mutta ehkä tuo kaffeine-mozilla on myös kokeilemisen arvoinen, kun sillä kerran on tyytyväisä käyttäjiäkin :)
Janne

ealho

• Vieras
« Vastaus #7 : 06.05.06 - klo:23.53 »
Nyt on niin mozilla-mplayer kuin mozilla-kaffeine asennettu, mutta filmi ei pyöri vieläkään. Tuollaisella testisivustolla kokeilin, mutta Firefox edelleen valittaa vain liitännäisten puutetta... Pitääkö tiedostosidoksia tai jotain muutella?

Melmacian

• Käyttäjä
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
« Vastaus #8 : 06.05.06 - klo:23.56 »
Pitääkö tiedostosidoksia tai jotain muutella?
Dapperista ei ole kokemuksia, mutta ainakin Breezyssä toimi vain ajamalla apt-get install kaffeine-mozilla ja sitten toimi hienosti. Onhan sinulla kaikki tarpeelliset kodeekit yms. asennettuna?

ealho

• Vieras
« Vastaus #9 : 07.05.06 - klo:00.09 »
Mplayerin käänsin aiemmin sourcesta käsin ja silloin laitoin sen laajemman codec-packin. Nyt se (Mplayer) on sitten tänään asennettu toiseen kertaan paketinhallinnan kautta eli kysymys kuuluu jotta mahtaako tämä "uudempi" Mplayer osata käyttää niitä itse aiemmin käännetyn Mplayerin codecceja? Ja jos ei, niin miten tälle "uudemmalle" Mplayerille pystyy näyttämään, että käytäpäs noita codecceja tuolta?

edit: Mikäs codec-paketti gstreamerille/kaffeinelle kannattaa laittaa?
« Viimeksi muokattu: 07.05.06 - klo:00.13 kirjoittanut ealho »

mikkohuo

• Käyttäjä
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
« Vastaus #10 : 07.05.06 - klo:10.08 »
edit: Mikäs codec-paketti gstreamerille/kaffeinelle kannattaa laittaa?
Tuossa ohjeita Dapperille: http://doc.ubuntu.com/ubuntu/desktopguide/C/codecs.html