MTV3 Katsomo (ja SubTV) toimii mozilla-plugin-vlc:llä, ei kuitenkaan viimeisimmillä 1.0.* -versioilla, eikä Ubuntun PPA repoista löytyvän Firefox 3.5 kanssa. Mozillan 3.5.1-versioitten kanssa ei sen sijaan ongelmia ole ollut ja Ubuntun 3.0.11 versiolla tuntui vielä toimivan.
Eli taas kerran selitys miten
minulle tarpeelliset videot toimivat aina Firefoxissa (siis ainakin 9.04 ja Mint 7:ssä):
1. Asennan totem-xinen ja poistan totem-gstreamerin
2. Asennan virallisen version (0.9.9) mozilla-plugin-vlc:stä ja kopioin sen ~/.mozilla/plugins hakemistoon, josta Gecko-selaimet etsivät sitä ensimmäisenä.
3. Poistan vlc-pluginin synapticilla sotkemasta seuraavaa vaihetta
4. Asennan
Christoph Kornin 1.0.0 version vlc:stä (mutta en siis pluginia), koska tuolla 0.9.9-versiolla ei puolestaan tee mitään videosoittimena/tallentimena bugisen ulkoasun ja puuttuvien ominaisuuksiensa takia.
5. Disabloin vlc-plugin Firefoxin Työkalut > Lisäosat > Liitännäiset -valikosta muita kuin Katsomon videoita katsellessani.
Vlc-hän ei tunnu toimivan esim. Elävän arkiston kanssa kuin joskus satunnaisesti pitkän odottelun jälkeen, eivätkä sen kehittäjät ole kai koskaan kuulleet pluginin käyttöliittymän ergonomiastakaan mitään. Tämä disablointi/enablointi onnistuu ainakin minulla lennosta Firefoxia (3.5.1pre) käynnistämättä totem-xinen kanssa, totem-gstreamerin kanssa selain viimeksi äsken testatessani kaatui.
Muuten olen edelleen sitä mieltä, että tuolle Ubuntun (ja muittenkin distrojen) pluginien symbolisten linkkien sekasotkulle voisi joku tehdä jotain.