Kirjoittaja Aihe: Xubuntun lataus jämähtää kesken  (Luettu 1562 kertaa)

t6ti00

  • Vieras
Xubuntun lataus jämähtää kesken
« : 06.08.09 - klo:20.10 »
Olen kohdannut seuraavan ongelman Xubuntun kanssa:

Ensin Xubuntu latautui, kunnes esiin tuli levyaseman tarkastus. Tämän jälkeen Xubuntu jäi komentorivitilaan ja pyysi ajamaan fsck:n. Ajoin fsck:n ja hyväksyin molemmat ohjelman esittämät korjaukset. Nyt Xubuntun käynnistäminen jatkuu aina siihen asti, kunnes palkki pysähtyy U:n kohdalle. Tämän jälkeen eteenpäin pääsee vain painamalla CTRL+ALT+DEL -näppäimiä. Sitten prosessi etenee loppuun normaalisti.

Kuinka saan järjestelmän latautumaan, kuten ennenkin, ilman tarvetta painaa CTRL+ALT+DEL -näppäimiä?

Kun kokeilin Recovery Modea, lataus jämähtää kohtaan "Configuring network interfaces... ". Olen testannut myös ide_core-korjausta, joka ei auttanut. fsck:n ajaminen uudelleen ei onnistu myöskään, koska Recovery Moden alla "umount"-komento ei toimi. Olen tietenkin yrittänyt sulkea kaikkia päällä olevia prosesseja, mutta jostain syystä sulkeminen aiheuttaa virheitä.

Kiitos neuvoista!

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Xubuntun lataus jämähtää kesken
« Vastaus #1 : 08.08.09 - klo:11.51 »
Kuinka kauan olet odottanut tuossa Configuring network interfaces kohdassa? Koitappa kerran odottaa niin vaikka tyyliin 5min-10min ja katso meneekö eteenpäin itsestään.

Mitä umount komento sitten sanoo jossei kerran toimi? Entä mitä virheilmoituksia prosessien sulkemisista tulee? Mitä tapahtuu jos kirjoitat recovery modessa startx ?

ukki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Xubuntun lataus jämähtää kesken
« Vastaus #2 : 22.08.09 - klo:00.05 »
Hei!

Kerran minulla kävi niin, että Xubuntu jähmettyi,
koska CD.llä ei ollut suomalaisia pakallistiedostoja.

Asensin englantilaisena eikö asennus jämähtänyt.

Suomalaiset sai haettua boottauksen jälkeen
ja homma hoitui.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Xubuntun lataus jämähtää kesken
« Vastaus #3 : 22.08.09 - klo:11.48 »
Oletko kokeillut ajaa fsck:n esimerkiksi livelevyltä? Tuota ajaessa kun ei saisi tiedostojärjestelmä olla liitettynä.