Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 9.04 ja Wlan  (Luettu 2208 kertaa)

Garthemus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Ubuntu 9.04 ja Wlan
« : 23.07.09 - klo:02.02 »
Seuraavanlainen ongelma:

Tänään toinen kovalevyni kärvähti, enkä saanut buutattua windowsiin, ja päätin heittää koneen toiselle ja ehjälle kovalevylle Ubuntun, ja nimenomaan 64 bittisen 9.04 version. Kaikki toimii Out of the box, käyttis tunnistaa moitteetta kaiken laitteiston, langattoman verkkosovittimen myös.

Käytössäni on Wippies Homebox Black, jossa WPA2 salauksella oleva langaton verkko.

Gnomen network manager ei suostu yhdistämään salattuihin verkkoihin. Verkot kyllä löytyvät varsin mallikkaasti, ja yhdistämis -kuvakkeeseen syttyy 2 vihreää palloa pyörivän viivan kera, silti verkko ei yhdisty. Myöskään Wicd ei yhdistä salattuihin verkkoihin. Naapurin salaamattomaan verkkoon molemmat verkonhallintasoftat yhdistävät kyllä kun kokeilin pikaisesti. Tällä hetkellä kone on boxissa kiinni piuhan kautta.

Olen testannut myös WEP, sekä WPA salausta, siltikään ei suostu yhdistämään.

Onko ehdotuksia, että missä vika, ja miten saadaan korjattua? Piuhaa en viitsisi pitää kiinni, sillä se kulkee makuuhuoneesta eteisen kautta olohuoneeseen.

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu 9.04 ja Wlan
« Vastaus #1 : 23.07.09 - klo:02.21 »
Olen testannut myös WEP, sekä WPA salausta, siltikään ei suostu yhdistämään.

Oletkohan kokeillut avaimen antamista hexana?

Itse en saanut webbiäni muuten toimimaan.

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Ubuntu 9.04 ja Wlan
« Vastaus #2 : 23.07.09 - klo:02.34 »
Olen testannut myös WEP, sekä WPA salausta, siltikään ei suostu yhdistämään.

Oletkohan kokeillut avaimen antamista hexana?

Itse en saanut webbiäni muuten toimimaan.


Vähän samoilla linjoilla olen.
Jos tuoreemmat salaukset tuottavat yhteensopivuusongelmia, kannattaa käyttää WEP -salausta ja syöttää avain heksadesimaali -muodossa. Itse käytän vielä kaikissa purkeissa WEP128 -salausta paremman yhteensopivuuden takaamiseksi. NetworkManager osaa kyllä kovertoida salauksen erilaiset muodot puhtaaksi heksadesimaali-muodoksi, itse asiassa se tallentaakin ne haksana avainnippuun, joten vilkaiseppas mikä avain sinne on tallennettuna.

Antti

Garthemus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.04 ja Wlan
« Vastaus #3 : 23.07.09 - klo:10.16 »
Homma lähti pelittämään kun poistin network-manager sekä gnome-network-manager paketit ja asensin ne uudelleen. Pikaisen bootin jälkeen Wlan suostui taas yhdistämään. Saa nähdä tosin, että tuleeko yhteysongelmia jos käynnistän koneen taas uudelleen.

Mistäs tämän avain-nippuun tallennetun avaimen näkee? Ja kuinka saan konvertoitua salausavaimen heksadesimaaliksi?

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Ubuntu 9.04 ja Wlan
« Vastaus #4 : 27.07.09 - klo:00.29 »
Homma lähti pelittämään kun poistin network-manager sekä gnome-network-manager paketit ja asensin ne uudelleen. Pikaisen bootin jälkeen Wlan suostui taas yhdistämään. Saa nähdä tosin, että tuleeko yhteysongelmia jos käynnistän koneen taas uudelleen.

Mistäs tämän avain-nippuun tallennetun avaimen näkee? Ja kuinka saan konvertoitua salausavaimen heksadesimaaliksi?

Oikee hiirennappi Network-Managerin päällä ja sieltä "Edit Connections..."

Antti