Kirjoittaja Aihe: Resoluutio DVI-kaapelilla 32" TV? [Ratkaistu]  (Luettu 2452 kertaa)

odysseus

• Vieras
Resoluutio DVI-kaapelilla 32" TV? [Ratkaistu]
« : 24.06.09 - klo:17.59 »
Ongelmana on resoluutio TV:n kanssa. Kytkentä NVIDIA:n vanhasta ohjaimesta (malli kateissa nyt) DVI-kaapelilla Philips 32" FlatTV:n

Resot menevät automaattisesti muotoon 1280x768 ja manuaalin mukaan TV tukee 1366 x 768 (720 HD resolution). Nyt kuvan ylä- ja alalaitaan jää mustaa "käyttämätöntä tilaa"!

Yritin lisätä 1366x768 moden näillä ohjeilla:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=26343.0
mutta tuloksena on se, että TV ei hyväksy moodia. Mikä siis vikana?

« Viimeksi muokattu: 12.07.09 - klo:15.25 kirjoittanut odysseus »

vmapinf

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Resoluutio DVI-kaapelilla 32" TV?
« Vastaus #1 : 24.06.09 - klo:20.17 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=26786.0

Käy katsomassa tuo linkki engl. kiel. ubuntufoorumiin. Joudut siis hieman tekemään töitä mutta olen itse tyytyväinen (DVI=>HDMI 32" LCD telkkuun).

Overscan (ylhäältä ja alhaalta ei näy kaikki) ongelman korjaus riippuu television ominaisuuksista. Itse en täysin päässyt eroon, mutta käyttämäni XBMC  mediacentersofta osaa kompensoida Overscannia joten olen tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 24.06.09 - klo:20.19 kirjoittanut vmapinf »

odysseus

• Vieras
No niin, vihdoin on ollut aikaa konffata tuo kuntoon.

Aloitin homman edellä mainituilla enkunkielisillä ohjeilla, mutta homma tyssäsi siihen, että asennettuani fbset:n, ei koneelta kuitenkaan löytynyt komentoa "ps3-video-mode"!

No sitten aloin kaivella tähän vanhaan koneeseen GeForcen drivereita (Ti 4200) ja löysinkin sopivan. Nyt overscan-ongelma on poissa, sillä yllätys-yllätys driveri osasi muuttaa tuon itse kun vain menin ensin ulos X:stä ja siten roottina ajoin nvidia-xconfig komennon ja käynnistin x:n uudelleen.

....mutta sain yllättäen eteeni uuden ongelman:

_KAIKISTA_ ikkunoista hävisi "title"-osa. Siis se, jossa on ohjelman nimi, vasemmalla menu ja oikealla nuo pienennä-suurenna-sulje napit! Siis missään ohjelmassa ei ole niitä enää vaan jokainen ohjelma näyttää ylimpänä vain oman menunsa "File, Edit... jne."! Ja esimerkiksi console tulee pelkkänä valkoisena ruutuna, ilman mitään kontrolleja. Alt:lla voi silti siirrellä ikkunaa ja kaikki pelaa muuten kaikissa ohjelmissa.

Siis HÄ!??? Onko kokemusta ja ohjeita mistä tuo johtuu ja miten sen saa korjattua? Aika ärsyttävää tappaa ohjelmat force-quit:lla (jonka lisäsin paneliin), jos ei ole menua mistä ohjelman saa lopetettua... :-)

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Oliko Compiz/Työpöytätehosteet käytössä? Mitä tapahtuu jos kirjoitat päätteeseen "metacity --replace &" (ilman lainausmerkkejä)?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

odysseus

• Vieras
Vs: Resoluutio DVI-kaapelilla 32" TV?
« Vastaus #4 : 12.07.09 - klo:15.25 »
Joo, tuohan se oli. Kokeilin tuota, mutta enpä älynnyt ajaa komentoa samassa istunnossa eli tuo & puuttui.

Ensin lulin oikeastan, että nuo efektit ei ole edes käytössä, kun ei ollut työpöytä kuutiossa eikä niitä aaltoilevia ikkunoita, mutta tosiaan, olihan siellä ne minimaaliset efektit päällä.

Homma on siis ratkaistu. tiesin, että tähän palstaan voi luottaa! Kiitokset.