Kirjoittaja Aihe: tietokoneen siivous työkalu...  (Luettu 3458 kertaa)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
tietokoneen siivous työkalu...
« : 15.06.09 - klo:19.53 »
pieni varoitus teille jotka kyseistä ohjelmaa aiotte kokeilla. ohjelma poistaa asentamianne ohjelmia esim. flash playerin ja picasan jos ette muista/huomaa poistaa ruksia kyseisestä kohdasta ennen poistamista.
itse kohelsin äsken sen ohjelman kanssa ja luulin sen poistavan joitain asennuspaketteja koska jokaisen poistettavan ohjelman perässä luki (deb-paketti), käsittääkseni asennuspaketit on ubuntussa deb-paketteja.

ohjelmaa voit kokeilla (omalla vastuulla) Järjestelmä - ylläpito - tietokoneen siivous

toinen ärsyttävä asia kyseisessä ohjelmassa on ainakin toistaiseksi se, että se ei kirjoita mitään lokeja mihinkään mistä vois käydä vilkasemassa mitä tulikaan poistettua..ehkä löydän sellaisenkin joskus

liitteenä screenshotti kyseisestä ohjelmasta (mitähän nuo tiedosto levyllä jutut on  ??? )

[ylläpito on poistanut liitteen]
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: tietokoneen siivous työkalu...
« Vastaus #1 : 15.06.09 - klo:20.12 »
oletettavasti tuo ohjelma vaan poistaa ohjelmia poistettaessa /etc:n alle jätettyjä konffitiedostoja, jotka poistuisivat kyllä siinä ohjemaa poistettaessakin, jos niin valitsisi. lisäksi varmaan paketteja joita ei löydy (enää) konffatuista repositoryistä sekä orvoiksi jääneitä paketteja joista taas nykyään valitetaan oletuksena.
Janne

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: tietokoneen siivous työkalu...
« Vastaus #2 : 15.06.09 - klo:20.56 »
varmaan jotain muutakin siinä sivussa
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: tietokoneen siivous työkalu...
« Vastaus #3 : 28.06.09 - klo:10.21 »
Hymp..  >:( Itse taas heitin kyseiselle työkalulle "vesilintua" ja hoidan vastaavat siivoukset Ubuntu Tweakin siivoustyökalulla  ;D (Tiedän se on vain pakettisiivooja ;))

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: tietokoneen siivous työkalu...
« Vastaus #4 : 28.06.09 - klo:11.02 »
juu. tämä tweak näyttää varsin mielenkiintoiselta ohjelmalta, katsotaan mitä nyt saan sekasi ;)
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

vmapinf

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: tietokoneen siivous työkalu...
« Vastaus #5 : 28.06.09 - klo:11.55 »
Kannattaa olla varovainen siivousten kanssa. Ehkäpä itse voisin ajatella kun olen tehnyt upgraden seuraavaan versioon. Sinänsä ei haittaa konetta vaikka olisi hieman exstraakin. Ei ole kyseessä winkkarin registry joka hidastaa käyttöä kun tekee asennuksia. :)

Saketin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
  • Ubuntun räpeltämistä kohta 10v !
    • Profiili
Vs: tietokoneen siivous työkalu...
« Vastaus #6 : 29.06.09 - klo:21.36 »
 ;D joopa joo,olen huomannu tuon olevan ERITTÄIN tehokas siivooja...no,kantapään kautta oppii ja ohjeita lukemalla osaa...
Lenovo G70-70 ja DNA 4G Kotimokkula