Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
(muista laittaa yksi sivu index.html:ksi (tai sitten .php-päätteellä), jotta se ladataan oletuksena.
Lainaus käyttäjältä: Tomppeli - 21.06.09 - klo:22.49(muista laittaa yksi sivu index.html:ksi (tai sitten .php-päätteellä), jotta se ladataan oletuksena. Itse asiassa oletuksena se ei taida tunnistaa kuin index.html:n. Itse pitää lisätä tuo php-pääte asetuksiin.
1) Toimiiko tuo apache out-of-box periaatteella eli kun heitän var/www kansioon jonkun index.html nimisen tiedoston ja otan yhteyden eth0 osoitteeseen niin minun pitäisi saada sivu näkyviin?
Lainaus käyttäjältä: ubuntus - 22.06.09 - klo:10.581) Toimiiko tuo apache out-of-box periaatteella eli kun heitän var/www kansioon jonkun index.html nimisen tiedoston ja otan yhteyden eth0 osoitteeseen niin minun pitäisi saada sivu näkyviin?Juu pitäisi. Jos PHP:een haluaa niin täytyy asentaa pari lisäpakettia ja laittaa se käyttöön, mutta sen pitäisi toimia muuten juurikin noin. Ota sitten huomioon, että se /var/www-hakemisto on rootin omistuksessa. Se kyllä toimii jos sen muuttaa jollekin muulle käyttäjälle, mutta en tiedä mikä on "oikea" tapa tuon kansion oikeuksissa...
1) miten saan muutettua /sbin:ssä olevia komentoja siten että niiden ajamiseen ei tarvitse su-oikeuksia?
Lainaus1) miten saan muutettua /sbin:ssä olevia komentoja siten että niiden ajamiseen ei tarvitse su-oikeuksia?Mitä komentoa nyt tarvitsisi sudotta käyttää? Ja onko sille jokin tietty syy miksi halutaan ajaa ilman pääkäyttäjän oikeuksia?2)http://wiki.ubuntu-fi.org/LAMP_AsennusTuolla on ainakin mainittu muutama php5 paketti jotka kannattaa asentaa.