Kirjoittaja Aihe: Ääninauhuri ja webcam eivät toimi Jauntyssa  (Luettu 2581 kertaa)

korhpe

• Käyttäjä
    • Profiili
Ääninauhuri ja webcam eivät toimi Jauntyssa
« : 20.04.09 - klo:08.10 »
Asensin skypen jauntyyn ja silloin huomasin etteivät kamera ja mikrofoni toimi. Kameran kuvassa nakyy vain vihreää välkettä ja äänet ei toimi. ( siis mikrofoni, muut toimivat) Kamerani on Logitech Quickcam Communicate STX ID 046d:08ad ja mikrofoni Alcor ID 058f:9254. Olen yrittänyt etsiä näille ajureita, mutta tuloksetta, Windowsille löytyisi vaikka kuinka. Tietääkö kukaan, onko mitään tehtävissä vai onko tyydyttävä tähän tilanteeseen. Sanoisin vielä, etten ole kovinkaan taitava Linuxin kanssa, joten en pysty suorittamaan kovin monimutkaisia operaatioita.

shelby

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ääninauhuri ja webcam eivät toimi Jauntyssa
« Vastaus #1 : 20.04.09 - klo:08.17 »
Mulla sama kamera toimii Jauntyssä. Käyppäs optionsissa ja säätele sound ja digicam. Kokeile eri vaihtoehtoja. mitä siinä on ja test call. Samoin kamerassa.

Koodia: [Valitse]
lsusb päätteeseen, näkyykö kamera siinä.

Käynnistäessä tietokonetta kamerassa pitäisi vilahtaa sininen valo, kun päällä.

e. mulla joskus maailmassa häiritsi digi-TV, mutta käytti pois ja boottasi, pitäisi nykyään toimia heittämällä. Ainakin mulla jo Hardystä lähtien.
« Viimeksi muokattu: 20.04.09 - klo:08.21 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

korhpe

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.04.09 - klo:09.42 »
Mulla sama kamera toimii Jauntyssä. Käyppäs optionsissa ja säätele sound ja digicam. Kokeile eri vaihtoehtoja. mitä siinä on ja test call. Samoin kamerassa.

lsusb päätteeseen, näkyykö kamera siinä.

Käynnistäessä tietokonetta kamerassa pitäisi vilahtaa sininen valo, kun päällä.

e. mulla joskus maailmassa häiritsi digi-TV, mutta käytti pois ja boottasi, pitäisi nykyään toimia heittämällä. Ainakin mulla jo Hardystä lähtien.
Käyty on.Soundissa ei mikään vaihtoehto toimi. Digicamissa ei ole vaihtoehtoja. Äänitestissä tulee virheilmoitus "virhe audio capturessa tai virhe audio playbackissa". kameran  sininen valo kyllä vilahtaa käynnistyksessä. lsusb:ssa näkyy kamera sekä mikrofoni.

shelby

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.04.09 - klo:11.20 »
Poista pulse ja pelaa alsalla.

Päätteeseen
alsamixer
ja nuolilla eteenpäin. kaikki yksi kerrallaan, paina M, ja palkit ylänuolella ylös. Olethan asentanut "ubuntu-restricted-extras" paketin repoista. Ja alsamixer-qui. Pulsella häikkää riippuen äänikortista, mulla pelaa nVidialla ja soundblasterilla. En muista äänipiiriä. Taisi olla ALC 1200?

e. ja katso oikeasta yläkulmasta kaiuttmien kuvista, ettei ole mutella. Oikealla hiirennapilla näkee, ettei täppää vaimennuksessa ja sitten painat vasemmalla hiirinapilla "äänen voimakkuuden hallinta". Kaikki punaiset pois ja äänet kaakkoon.
« Viimeksi muokattu: 20.04.09 - klo:11.25 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

korhpe

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.04.09 - klo:13.24 »
Kiitoksia paljon! Tein ohjeittesi mukaan ja nyt äänet toimii, kun vain saisin kuvankin näkymään, täytyy jatkaa ajureitten metsästystä.

shelby

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.04.09 - klo:14.49 »
Testaa siinä optionsissa, äänten alapuolella on webcam. Siinä ruudussa test. Muuttele asetuksia, ajurit pitäisi olla siellä automatic, jos olet normisti asentanut. Käytä kameraa pois, buuttaa tai katsele kuun asentoa. Nämä on tällaisia juttuja, että vaikeeta sanoa täältäkäsin. Mutta näkyy varmasti Jauntyssä. Ja äänet kuuluu, päivittäin olen Norjaan yhteydessä ja pelaa.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

korhpe

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.04.09 - klo:09.12 »
Testaa siinä optionsissa, äänten alapuolella on webcam. Siinä ruudussa test. Muuttele asetuksia, ajurit pitäisi olla siellä automatic, jos olet normisti asentanut. Käytä kameraa pois, buuttaa tai katsele kuun asentoa. Nämä on tällaisia juttuja, että vaikeeta sanoa täältäkäsin. Mutta näkyy varmasti Jauntyssä. Ja äänet kuuluu, päivittäin olen Norjaan yhteydessä ja pelaa.
Ei muuten toimi. Olen testannut kaikin tavoin. Kamera kyllä käynnistyy testissä, mutta kuvassa näkyy vain vihreää välkettä. Etsin netistä ajureita-- löysinkin, mutta siellä oli maininta ettei toimi Hardyssa, siis ei ilmeisesti Jauntyssakaan, joka tapauksessa niitä ei pystynyt lataamaan. Kamera toimii kyllä aivan hyvin Ekigassa.