Parahin Jukki!
Sanoit että...
Windows-levy jotenkin "varastaa" verkkokortin. Olisiko neuvoa, miten sen voisi estää? (Varkauksia varten asioita lukitaan ja jopa vartioidaan noin niinkuin fyysisesti. Eli pyritään estämään semmonen ei toivottu luvaton käyttöönotto eitoivotuilta tahoilta.)
Asiat vain tapahtuu etukäteen määrätyssä järjestyksessä. Useimmin.
Kun käynnistät sen koneen eli kytket virran nappulasta tai kytkimestä...
se emolevy ikäänkuin herää henkiin, ja se BIOS luetaan noin niinkuin alkuevääks.
Myös se verkkokortin olemassaolon toteamisen onnistuminen riippuu tuosta onnettoman kokoisesta ohjelmanpätkästä...
Oiskohan tuolla biosissa joku säätö asiaan?Tuohon saat siis parhaiten vastauksen käymällä itse ne asetukset läpi.
Olen aiemmin jo väittänyt useasti jotta se sekakäyttö saa aikaan tuommoisen hallitsemattoman vallankäyttösyndrooman sen bioksen kanssa.
Eli omissa koneissani olen huomioinut tuon toisen käyttöjärjestelmän säätelevän tuota käynnistystä omin lupinensa.
Myös sen modeemin asetukset oon joutunu resetoimaan siirtyessäni tai vaihtaessani tähän vapaampaan käyttöjärjestelmävaihtoehtoon.
Siitä syystä siis myös lopetin sen toisen järjestelmän kanssa ahertamisen.
Eli jos ainoa syy tuohon eestaas vaihtelemiseen on joku japanilainen tulostin ja sen käyttöönotto, niin laita toki se printteri kondikseen ihan tavanomaisesti ens alkuun ja elä onnellisesti yhden systeemin kanssa.
Meneehän se aika tietty luonikkaasti kahta laitosta säätäessä ja Grubin sekä Fstabin kanssa viritellessä, jos semmoiseen on vain halu ja tahto, vaan olin ymmärtäväni ettet ihan sellaistakaan...
Terveisin Alpertti
JK: Sen tärkeimmän olitkin jo siis huomioinut...
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=24225.msg185106#msg185106