Kirjoittaja Aihe: Google Earth 5  (Luettu 2391 kertaa)

meizirkki

• Käyttäjä
    • Profiili
Google Earth 5
« : 07.02.09 - klo:21.53 »
Lainaus
Päivitin juuri Interpidiin tämän toisenkin koneeni ja uutta näytönohjainta odotellessa päätin asennella muunmuassa myös google-earthin.

Medibuntusta latasin ensin 4.2 -version. Se pyöritteli palloa vauhdikkaasti integroidulla intelillä, mutta kaatui lähes heti käynistyksen järkeen.

Sitten kokeilin 4.3 -versiota. Toimi muuten, mutta kuva päivittyi kerran kahdessa sekunnissa.

Latasin Googlen sivuilta uuden 5 -version. Asentui ongelmitta, mutta kaatuu käynnistyksen jälkeen lyöden tälläistä naamalle:

Koodia: [Valitse]
./googleearth-bin: relocation error: /usr/lib/i686/cmov/libssl.so.0.9.8: symbol BIO_test_flags, version OPENSSL_0.9.8 not defined in file libcrypto.so.0.9.8 with link time reference
5 -versio toimi hardyssa __hitaasti__, mutta kaatuminen Interpidissä tuli kyllä ihan puun takaa. Edelliset versiot oli aina poistettu ennen uuden asentamista..

Ideoita?

Toimii nyt, asensin 4.3 googlen sivuilta ja siihen päälle 5 version :)
« Viimeksi muokattu: 07.02.09 - klo:22.09 kirjoittanut meizirkki »
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

TimBuktu!!

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Google Earth 5
« Vastaus #1 : 07.02.09 - klo:23.51 »
Trööt!!
Ite menin lataamaan suoraan kooklen sivuilta uusimman version...
Hyvin pelaa, syöö tosin tietty hiukka systeemin muistia ja muuta mutta kumminkin toimi.
mulla RPM
Timo

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Google Earth 5
« Vastaus #2 : 13.02.09 - klo:05.50 »
Minulla Jauntyssa Google Earth (5-versio) kaatui tuohon "version OPENSSL_0.9.8 not defined in file libcrypto.so.0.9.8" -virheeseen, eikä vanhan version päälle asennus enää auttanut.

Ongelmaan on ilmeisen yksinkertainen ratkaisu:

"Find the libcrypto.so.0.9.8 library in the Google Earth install directory and rename it."

Minulla tuo libcrypto.so.0.9.8 -tiedosto löytyi kansiosta /opt/google-earth. Pelkkä sen uudelleen nimeäminen riitti, eikä tarvinnut tehdä symbolista linkkiä, kuten jotkut ehdottivat tuolla:

Linkki: http://www.google.com/support/forum/p/earth/thread?tid=7b1b524777b9b982&hl=en