Kirjoittaja Aihe: mythtv ongelma  (Luettu 1550 kertaa)

suikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
mythtv ongelma
« : 20.01.09 - klo:20.33 »
moro

olen onnistuneesti käyttänyt htpc:ssäni ubuntu 8.10:iä johon on asenneltu mythtv. mplayer on käyttänyt tähän asti coreavc codecia ja näin olen saanut hyvin pyöriteltyä full hd materiaaliakin.
tänään sitten päätin asentaa mplayerin vdpau kilkkeillä jotta saisin näytönohjaimestani kaiken irti. no näin sitten teinkin ja mplayer toimii vallan mainiosti, mutta mythtv sekosi täysin.
jos käynnistän mythtv:n voin katsella televisiota normaaliin tapaan, mutta mythfrontend ei toimi eikä mythtv-setup toimi ollenkaan. molemmat jäävät hengaamaan "initializing mythtv" tilaan. eikä mitään tapahdu. xorg nostaa tässä kohtaa cpu loadin melkein 100%..

kun käynnistän mythfrontendin jää härveli hengaamaan tähän kohtaan..
Koodia: [Valitse]
009-01-20 20:26:11.392 Loading base theme from /usr/share/mythtv/themes/G.A.N.T/base.xml
2009-01-20 20:26:14.164 Loading base theme from /usr/share/mythtv/themes/default/base.xml
2009-01-20 20:26:15.442 Current Schema Version: 1228
2009-01-20 20:26:15.448 Connecting to backend server: localhost:6543 (try 1 of 5)
2009-01-20 20:26:15.449 Using protocol version 43
2009-01-20 20:26:15.989 Registering Internal as a media playback plugin.

siinä tuo sitten tuntuu jököttävän aina maailman tappiin saakka. huomioitavaa tässä on viel se, että kun mythfrontendiä käynnistän on frontin theme aivan eri kuin se jota käytin kun kaikki vielä toimi.
olen koittanu poistaa ~/.mythtv hakemiston mutta sekään ei auta. jos laitan kaikki pluginit mythbuntu-control-centerin avulla tulee fronttia käynnistäessä segmentatuin fault tuon edellä mainitun logituksen perään.

onko kellään vastaavasta kokemusta. olisi suorastaan huisia päästä tästä ongelmasta eroon.

EDIT:
mainittakoon vielä se, että olen asentanut kaiken mythtv:hen liittyvän uudestaan.. olen ottanut weekly-builds repot pois käytöstä ja asentanut vanhemman version käyttöön ja sama ongelma.. olen myös koettanut "normaalilla" mplayerillä ja sama ongelma.
« Viimeksi muokattu: 20.01.09 - klo:20.36 kirjoittanut suikka »

suikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: mythtv ongelma
« Vastaus #1 : 21.01.09 - klo:06.28 »
tein tuossa testailua ja kun mythfrontendin käynnistää jää kone jumiin tuohon "initializing mythtv" tilaan.. mutta ehkä noin 10min jälkeen herää siitä ja frontendiä voi taas käyttää kunnes valitsee valikosta jotain, esim setup, ja alkaa uudestaan taas miettimään..

tänä aikana siis xorg cpu load on melkein 100%.. eli jostain kumman syystä xorg heittäityy aivan älyttömäksi kun jotain ladataan myhtfrontendillä.. tuleeko kellekään mieleen mikä tuon mahtaisi aiheuttaa.. edelleen käytössä nuo uusimmat nvidian ajurit ja glxgears testailu osoittaa että ajurit toimivat hyvin. myth* logit eivät sano mitään ihmeellistä asiaan liittyen.

suikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: mythtv ongelma
« Vastaus #2 : 21.01.09 - klo:11.30 »
asiassa taas hieman eteenpäin.. jos mythtv käyttää paint enginenä Qt:tä menee kone solmuun edellä mainitulla tavalla, mutta jos käytän OpenGL:ää on tulos huomattavasti parempi..

Osaako nyt kukaan sanoa mistä mahtaa johtua tuo että Qt:tä käytettäessä xorg cpu load nousee huippuunsa.

-j