Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia DVI --> HDMI liitännästä?  (Luettu 1568 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5687
    • Profiili
Kokemuksia DVI --> HDMI liitännästä?
« : 13.01.09 - klo:18.40 »
Yhdessä koneen raadossa on Ati Radeon 9800OPro kiinni. Hommasin tuohon DVI --> HDMI Adapterin, mutta käynnistyksessä tv ruudulla ei näy mitään? VGA liitännästä kyllä saa näkyviin biosin tilan ruudulta, mutta HDMI:llä tuo on ainakin mykkä. Olisin käyttänytkin tuota vga liitäntää, mutta sen resoluutio jää tv:n tuen takia todella mataliksi, niin ajattelin kokeilla tuota HDMI:llä, tosin vielä en siis ole päässytkään kokeileen itse työpöydältä resoluutioita.

Eli minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä kytkennästä. Eikö nuo olekaan ihan paita & persus vehkeitä DVI tietokone ja HDMI telkku?

vpv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Vs: Kokemuksia DVI --> HDMI liitännästä?
« Vastaus #1 : 13.01.09 - klo:22.10 »
Itselläni on tuollainen ratkaisu toiminut sekä nVidian kortilla ja suljetulla ajurilla että Intelin integroidulla ja avoimella ajurilla. Atista en tiedä, mutta sellainen ongelma minulla on ollut (mistä kirjoitin toisessakin topicissa), että televisio ilmoittaa tukevansa ihan kummallisia resoluutioita ja siten olen tarvinnut muistaakseni molemmilla ohjaimilla oman modelinen. Vilkaise xorgin lokeista, että millaista resoluutiota se televisio ilmoittaa tarvitsevansa ja etsi sopiva modeline vaikka Googlella, jos on tarvetta.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5687
    • Profiili
Vs: Kokemuksia DVI --> HDMI liitännästä?
« Vastaus #2 : 13.01.09 - klo:22.30 »
Meni pahasti maku kun taistelin tuossa pari tuntia. Enää en jostain syystä pääse edes vga:lla työpöydälle. Jos taas DVI ja VGA on kytketty samaan aikaa, niin kumpikaan ei tuo kuvaa telkkuun, ei siis missään tilassa.

Ei tuo ATI kyllä ole oikein kummoinen linux käytössä. Läppärissäkin on omat ongelmansa sen käytössä.

"Mua huvita enää mikään" :)