"merkitse poistettavaksi" tai "merkitse kokonaan poistettavaksi" ruutuihin. Mikähän lie noittenkin ero? Toinen vaihtoehto poistaa vain vähän? tuskin.
kirjoitetaan vielä tämäkin auki, vaikka Kullervon antama linkki tämän jo kertookin...
ensimmäinen poistaa asennetun ohjelman, mutta jättää globaalit asetustiedostot poistamatta, jolloin itse tehdyt muutokset ovat heti uudelleenasennuksen jälkeen voimassa ja jälkimmäinen poistaa sitten ne asetustiedostotkin.
komentoriviltä samat olisivat:
# apt-get remove paketti
ja
# apt-get remove --purge paketti
niitä kotihakemistoon tallennettuja, käyttäjäkohtaisia asetustiedostoja paketinhallinta ei tietenkään voi poistaa. niistä pitää vaan huolehtia itse, sikäli kun niin jaksaa tehdä. toisaalta asennetun ohjelman käyttäjäkohtaisten asetusten resetoiminen onnistuu tämän ansiosta aika helposti.
ja tuo pidginin asetustiedostojen nimi tulee pidginin käyttämästä, pikaviestintäominaisuudet tarjoavasta, kirjastosta nimeltään libpurple. kirjasto on kyllä saman projektin käsialaa, mutta se on eriytetty itse ohjelmasta, jotta muutkin sovellukset voisivat käyttää sitä hyväkseen.