Kirjoittaja Aihe: Ruudunpäivitysongelma: ohjelmien tekstit vilahtavat  (Luettu 1661 kertaa)

Palezu

• Käyttäjä
    • Profiili
Hei! Olen uusi tällä foorumilla ja päätin rekisteröityä koska minulla on ongelma ubuntussani (8.10)

eli siis, kun avaan vaikkapa openofficen, ohjelman tekstit eivät näy. esimerkiksi, jos haluan tallentaa tiedoston, minun pitäisi painaa tiedosto -> tallenna. tämä ei kuitenkaan onnistu koska koko tiedosto-tekstiä ei näy eikä liioin tallenna-tekstiä. sama juttu joka ohjelmassa paitsi ei onneksi tärkeimmissä kuten nettiselaimessa.  tämä on ilmaantunut jo kaksi kertaa, ensimmäisen kerran se tuli winen asennuksen jälkeen ja lähti (ainakin luulen että tässä vaiheessa se lähti) kun valitsin pakettienhallinnasta että poista paketti wine kokonaan. nyt se ilmaantui kun frets on fire-peli alkoi bugittaa ja pätkiä. sitä ennen se toimi kuin rasvattu. sama juttu esim. atomix-pelissä. pelin "kursori" jota liikutellaan näppäimillä, ei liiku ollenkaan, mutta on liikkunut siihen mihin pitää sen jälkeen kun pienentää ikkunan ja laittaa takaisin. se on siis jonkinlainen "ruudunpäivitysongelma". lisänä vielä että ne ohjelmien tekstit vilahtaa aina yhen "framen" ajan ja sitten häippäsee. tosin esim. hiiren liikkumisessa ei ole mitään ongelmaa. frets on fire peliä en osaa poistaa kokonaan kunnolla koska asensin sen "manuaalisesti" lataamalla netistä paketin josta purin ohjelman koneelle.

voisitteko neuvoa tässä ongelmassa. on todella ärsyttävää kun ohjelmat eivät toimi kunnolla. ubuntu on todella mainio käyttöjärjestelmä mutta mielestäni parannettavaa löytyy vielä huimasti.

juyli

• Vieras
Vs: Ruudunpäivitysongelma: ohjelmien tekstit vilahtavat
« Vastaus #1 : 15.01.09 - klo:20.56 »
eli siis, kun avaan vaikkapa openofficen, ohjelman tekstit eivät näy. esimerkiksi, jos haluan tallentaa tiedoston, minun pitäisi painaa tiedosto -> tallenna. tämä ei kuitenkaan onnistu koska koko tiedosto-tekstiä ei näy ...
Koska shift-näppäin ei tunnu kuin satunnaisesti toimivan, voinee tuosta päätellä, että kyseessä on jumittunut näppäimistö eli rautavika.
Ehkä uudelleenasennus auttaisi?

Palezu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ruudunpäivitysongelma: ohjelmien tekstit vilahtavat
« Vastaus #2 : 16.01.09 - klo:15.06 »
http://www.youtube.com/watch?v=3zytMjpVmSs

tuossapa video ongelmasta.

olenkin asentanut uudelleen ja ongelma häviää mutta kun meillä on langaton netti niin uudelleenasennuksessa ei pysty käyttämään wlan korttia koska ei ole ajureita asennettuna. ajureiden saamiseksi pitäs koko rohjake käyttää alakerrassa jossa on piuhayhteys.