Kirjoittaja Aihe: Näyttöasetuksien säätäminen Ubuntu 8.10ssa  (Luettu 1704 kertaa)

Malle71

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Moi. Olen taas pari päivää yrittänyt saada kuvaa näkymään oikein 42"projisio Sonyssa, mutta kovasta googletuksesta ja forumin selailusta huolimatta, en vaan onnistu säätämään asetuksia.
Xorg conf on antanut minulla käytännössä säätää vain näppäimistö asettelua??, enkä ole päässyt säätämään asetuksia muutakaan kautta.
Asetukset ovat selvillä (laitan alle), kunhan ne vain saisi ajettua järjestelmään.

TV - Sony KDF-E42A 11E (Ubuntu tunnistaa näytön - ei tiedossa, kommentilla)
Ainoat sallitut/toimivat resoluutiot: 640x480 , 800x600 , 1024x768.
Vaakataajuus (Horizontal frequency): 31,4-48,4KHz
Pystytaajuus (Vertical frequency): 59-61Hz

Eli tarkasti ottaen parhaat tarkat speksit siis on:
1024x768, Grafiikkatila VESA60, vaakataajuus: 48,363KHz, pystytaajuus: 60,004Hz.

XP Win toimii kyseisellä näytöllä moitteettomasti ja 8,10 Ubuntun kuvakin tulee näkyviin siinä vaiheessa, kun järjestelmään on jo kirjauduttu sisään (eli kirjautuminen tapahtuu sokkona,mustalla ruudulla)!!

Jään odottamaan apujanne!

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 887
    • Profiili
Vs: Näyttöasetuksien säätäminen Ubuntu 8.10ssa
« Vastaus #1 : 28.12.08 - klo:17.00 »
Moi. Olen taas pari päivää yrittänyt saada kuvaa näkymään oikein 42"projisio Sonyssa, mutta kovasta googletuksesta ja forumin selailusta huolimatta, en vaan onnistu säätämään asetuksia.
Xorg conf on antanut minulla käytännössä säätää vain näppäimistö asettelua??, enkä ole päässyt säätämään asetuksia muutakaan kautta.
Asetukset ovat selvillä (laitan alle), kunhan ne vain saisi ajettua järjestelmään.

TV - Sony KDF-E42A 11E (Ubuntu tunnistaa näytön - ei tiedossa, kommentilla)
Ainoat sallitut/toimivat resoluutiot: 640x480 , 800x600 , 1024x768.
Vaakataajuus (Horizontal frequency): 31,4-48,4KHz
Pystytaajuus (Vertical frequency): 59-61Hz

Eli tarkasti ottaen parhaat tarkat speksit siis on:
1024x768, Grafiikkatila VESA60, vaakataajuus: 48,363KHz, pystytaajuus: 60,004Hz.

XP Win toimii kyseisellä näytöllä moitteettomasti ja 8,10 Ubuntun kuvakin tulee näkyviin siinä vaiheessa, kun järjestelmään on jo kirjauduttu sisään (eli kirjautuminen tapahtuu sokkona,mustalla ruudulla)!!

Jään odottamaan apujanne!

Mielenkiintoinen tuo ongelmasi. Yleensä juurikin päinvastoin eli kun X käynnistyy niin menee pimeäksi.
Mutta, helpoimmalla pääset (graafisesti) kun paketinhallinnasta asennat startup managerin. Ilmestyy asennuksen jälkeen Järjstelmä->Ylläpito. Sieltä valitset bootille sopivan resoluution.