Äänestys

Mikä on markkinoiden paras pelikonsoli?

XBox360
8 (11.9%)
Sony PSP
3 (4.5%)
Sony PS3
19 (28.4%)
Sony PS2
7 (10.4%)
Nintendo DS
3 (4.5%)
Wii
27 (40.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 63

Kirjoittaja Aihe: Paras pelikonsoli?  (Luettu 13775 kertaa)

~unknown

  • Vieras
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #40 : 09.10.08 - klo:17.19 »
Kotoa löytyy PS2, GBA ja DS, joskaan Advancea en ole pelannut enää sen jälkeen kun sain DSn.
Ja paras pelikonsoli, noh, omien kokemusten perusteella päädyin tälläiseen kolmikkoon:
  3. sija: PS2; hyvä pelivalikoima ja lisälaitteitakin löytyy. PS1 pelien lähes täydellinen yhteensopivuus. DVD soitin. Huonoja puolia mm. hidas Browser.
  2. sija: DS; jotain uutta (kosketusnäyttö) ja jotain vanhaakin (GBA pelit). Miinusta tuli kun GBA peleissä toimii pelkkä yksinpeli, eikä GB tai GBC pelejä voi pelata.
  1. sija: Wii; GameCube yhteensopivuus, uudentyyppinen ohjausmenetelmä ja klassikkopelikauppa. Huonoina puolina muistin puute ja ei toista DVDitä.

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #41 : 22.12.08 - klo:11.13 »
PSP noi muut on rasittavia ku niitä saa kytkeä näyttöihin ja sit ei meimaa vehkeet tunnistaa koko vehkeitä ja DS:säs surkeet graffat eli PSP on paras ja omistan sen.
ubuntu on maailman paskin käyttis

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #42 : 22.12.08 - klo:11.31 »
Vastasin joskus muinoin Wii, mutta pakko sanoa että nyt vaihtaisin vaihtoehtoani. Tästä huushollista nimittäin löytyy nykyään PS3.

Syyt miksi vaihtaisin Wii- valintani PS3:een:
1) Wiille ei ole saatavilla ns. HC- pelejä tarpeeksi
2) Wiin pelitarjonta on enemmän casual-pelaajille suunnattu (vrt. kohta 1)
3) Nintendon pelien iänikuinen karkkimaailma on alkanut pikkuhijaa kyllästyttämään...
4) Muut multimedia- ominaisuudet olemattomat
5) Nettipeli on teknisesti erittäin epäkäytännöllinen (esim. Brawlissa nämä "kaverikoodit" tjsp.)

PS3:ssa nuo ominaisuudet taas löytyvät (PS3 on myös tämän talon Blu-Ray soitin). Vaikka pelejä on vasta pari (joista henkilökohtaisesti ITSE omistain vain Dead Spacen) niin pidän nyt laitetta Wiitä parempana. Wiissä todellista plussaa on tietysti ohjausmenetelmä, mutta sitä ei vain osata hyödyntää tarpeeksi hyvin kaikissa peleissä. Onhan tosin niitäkin pelejä jotka osaavat hyödyntää viimeiseen niittiin asti.

Mutta kuitenkin... Tietokone > konsoli
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

moonstone

  • Vieras
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #43 : 22.12.08 - klo:11.39 »
1) Wiille ei ole saatavilla ns. HC- pelejä tarpeeksi

Mikä on "HC-peli" ?
Minun mielestä Animal Crossing, Mario Kart, Mario Galaxy ovat HC-pelejä.. :)
Virtual consolesta saa vielä lisää HC-pelejä...

Kunnon urheilupelejä Wiillä ei kyllä ole ja se on iso miinus :(

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #44 : 22.12.08 - klo:14.34 »
1) Wiille ei ole saatavilla ns. HC- pelejä tarpeeksi

Mikä on "HC-peli" ?
Minun mielestä Animal Crossing, Mario Kart, Mario Galaxy ovat HC-pelejä.. :)
Virtual consolesta saa vielä lisää HC-pelejä...

Kunnon urheilupelejä Wiillä ei kyllä ole ja se on iso miinus :(

Sanoisin nyt, että nuo sinun listaamasi pelit ovat aika kaukana HC:sta...  :-\ Taino, Kartista en osaa sanoa mitään kun en ole kyseistä peliä pelannut.

Näin itse henkilökohtaisesti määrittelen HC- pelin. Tarkkaa ja eksaktia määritelmää tuskin kukaan voi tehdä, mutta tämä on minun mielipiteeni: Peli, joka vaatii todella paljon taitoa, siinä on omat taktiikkansa ja että siinä kilpaillaan vakavahenkisesti mm. internetin välityksellä ja jotkut ihmiset todella panostavat pelin pelaamiseen. Monet FPS- pelit ovat tämmöisiä, mutta ei suinkaan kaikki. Hyvä esimerkki internetin välisestä kilpailusta on Clanbase jossa olen itsekkin pelaillut.

Yksinpelikin voi toki olla HC, mutta riippuu ihan tilanteesta. Pakko vielä sanoa, että pidän GameCubelle saatavaa Super Smash Bros Meleetä enemmän HC- pelinä kuin Wiille saatava Super Smash Bros Brawlia, vaikka Brawlissa on nettipelit ja kaikki (vaikka kyllä Brawlia myös voidaan HC:na pitää). Melee vaatii nimittäin enemmän taitoa, Brawl on enemmän casual- pelaajille (="normipelaajat") suunnattu ja siinä pärjää helpommin vain nappeja rämpyttämällä toisin kuin Meleessä jossa taktiikat vievät voittoon. Lisäksi mahdottoman raaka ja graaffisesti nätti peli ei välttämättä ole HC; Dead Space on raaka, pelottava ja graafisesti nätti tuotos mutta en miellä sitä HC peliksi.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

moonstone

  • Vieras
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #45 : 22.12.08 - klo:14.49 »
Sanoisin nyt, että nuo sinun listaamasi pelit ovat aika kaukana HC:sta...  :-\ Taino, Kartista en osaa sanoa mitään kun en ole kyseistä peliä pelannut.

En nyt sanoisi noin. Kaikkien noiden pelien kanssa saa kulumaan reippaasti yli sata tuntia. Tietysti nuo pelit ovat hyvinkin erilaisia.
Itse en taas tykkää yhtään FPS-peleistä, ellei siinä ole jotain oikeasti uutta (Red Steel oli vikoineenkin ihan ok tekele).

FPS pelien huipennus koettiin 90-luvun lopulla QuakeWorldin ja TF:n parissa. Sen jälkeen ei ole enää kyseinen pelilaji tuntunut missään :)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #46 : 22.12.08 - klo:16.52 »
Sanoisin nyt, että nuo sinun listaamasi pelit ovat aika kaukana HC:sta...  :-\ Taino, Kartista en osaa sanoa mitään kun en ole kyseistä peliä pelannut.

En nyt sanoisi noin. Kaikkien noiden pelien kanssa saa kulumaan reippaasti yli sata tuntia. Tietysti nuo pelit ovat hyvinkin erilaisia.
Itse en taas tykkää yhtään FPS-peleistä, ellei siinä ole jotain oikeasti uutta (Red Steel oli vikoineenkin ihan ok tekele).

FPS pelien huipennus koettiin 90-luvun lopulla QuakeWorldin ja TF:n parissa. Sen jälkeen ei ole enää kyseinen pelilaji tuntunut missään :)

Pelin "elinikä" ei ole mielestäni mitenkään verrannollinen "hardcoreisuuteen" (onko tämä sana? :D). Ja 90- luvun alkupuolen tuotoksena en ollut kovin kummoinen pelaaja alle 10- vuoden ikäisenä, joten en osaa määritellä sen aikakauden loistokkuutta nykypäivän peleihin. Toki olen pelannut viime vuosina 90-luvun legendoja joita pelataan nykyäänkin, kuten Quake III, Starcraft ja CS1.6, mutta järisyttävää "yleiskuvaa" minulla ei ole tuon ajan peleistä. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin. :)
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #47 : 22.12.08 - klo:18.25 »
PS2, se kun pystyy toistamaan vanhatkin levyt, mikä älynväläys oli jättää taaksepäin yhteensopivuus lähes kaikista EU:hun tuotavista PS3 malleista pois, ja siinäkin mallissa joka oli yhteensopiva vanhojen kanssa, oli rautatasoiseen nähden surkea ohjelmallinen emulointi, ja myyntikin lopetettiin nopeasti.

Omistan PS2:hden Slim mallin, ja olen ollut tyytyväinen siihen.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

azo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #48 : 22.12.08 - klo:18.31 »
Täältä löytyy Xbox360 ja luonnollisesti ääni lähtee sille. Hienoja yksinoikeuspelejä on tullut tänä vuonna jo muutama! :)

moonstone

  • Vieras
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #49 : 22.12.08 - klo:18.34 »
Pelin "elinikä" ei ole mielestäni mitenkään verrannollinen "hardcoreisuuteen" (onko tämä sana? :D)

Mun mielestä pitää olla jo aika HC-pelaaja, että viittii jotain peliä pelata yli 10 tuntia :D, oli sitten kyseessä vaikka Tamagotchi-peli
Tosin tuo HC-määrite on vähän harhaanjohtava. Yleisesti moni mieltää HC-peleiksi kaikki jossa liikutaan pyssyn tai miekan kanssa ja veri lentää.


Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #50 : 22.12.08 - klo:18.36 »
Pelin "elinikä" ei ole mielestäni mitenkään verrannollinen "hardcoreisuuteen" (onko tämä sana? :D)

Mun mielestä pitää olla jo aika HC-pelaaja, että viittii jotain peliä pelata yli 10 tuntia :D, oli sitten kyseessä vaikka Tamagotchi-peli
Tosin tuo HC-määrite on vähän harhaanjohtava. Yleisesti moni mieltää HC-peleiksi kaikki jossa liikutaan pyssyn tai miekan kanssa ja veri lentää.


COD4 ennätys 11 tuntia, CIV4 BtS 16 tuntia
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #51 : 22.12.08 - klo:18.48 »
Huh.. :o. minä olen pelannut joskus kait jotain 3h putkeen maksimissaan... ;) (pelatessa voi ajantaju hävitä... ::))
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #52 : 24.12.08 - klo:13.16 »
Pelin "elinikä" ei ole mielestäni mitenkään verrannollinen "hardcoreisuuteen" (onko tämä sana? :D)

Mun mielestä pitää olla jo aika HC-pelaaja, että viittii jotain peliä pelata yli 10 tuntia :D, oli sitten kyseessä vaikka Tamagotchi-peli
Tosin tuo HC-määrite on vähän harhaanjohtava. Yleisesti moni mieltää HC-peleiksi kaikki jossa liikutaan pyssyn tai miekan kanssa ja veri lentää.



Tarkoititko pelisessioita kerralla putkeen vai yhteensä peliin uhrattu aika? Nimim. useita eri pelejä +20h tahkonut putkeen (lanit ja assyt :D) ja Call of Duty 2:sta yhteensä pelattu luultavasti +200h, CoD4 puolestaan ~100h. Luvut ovat kuitenkin melko pieniä verrattuna truu-pelaajiin...

Ja minähän pari viestiä ylöspäin määrittelin mielestäni aika tarkasti tuon HC:n merkityksen. Voisin vielä lisätä tarkennukseksi, että legendaariset GameBoylla pelattavat Pokémon- pelit ovat HC-pelejä, ainakin japskien keskuudessa. Ja niissä ei oikein veri lennä. :)
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too