Kirjoittaja Aihe: .binit .isoksi?  (Luettu 2805 kertaa)

Astireloth

  • Vieras
.binit .isoksi?
« : 05.10.06 - klo:21.03 »
Olen etsiskellyt foorumilta, olen etsiskellyt googlesta, olen etsiskellyt kaikkialta! mutta mistään en löydä ohjelmaa / kunnon ohjeita miten saisin muuttaa .bin tiedostot .isoksi.
Voisiko joku neuvoa?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: .binit .isoksi?
« Vastaus #1 : 05.10.06 - klo:21.08 »
Olen etsiskellyt foorumilta, olen etsiskellyt googlesta, olen etsiskellyt kaikkialta! mutta mistään en löydä ohjelmaa / kunnon ohjeita miten saisin muuttaa .bin tiedostot .isoksi.
Voisiko joku neuvoa?

onnistuisiko softalla nimeltään bchunk:
Koodia: [Valitse]
$ apt-cache search bchunk
bchunk - CD image format conversion from bin/cue to iso/cdr

tosin kaikkia .bin-tiedostoja ei ole mahdollista kääntää yhdeksi .isoksi.
Janne

Skipalong

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #2 : 27.11.08 - klo:22.57 »
miten tuo operaatio suoritetaan jos ei oo *.cue:a? Tuolla konsolissa noissa ton bchunkin ohjeiden mukaan se cue pitäs olla bin:n mukana
« Viimeksi muokattu: 27.11.08 - klo:23.01 kirjoittanut Skipalong »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #3 : 28.11.08 - klo:11.20 »
Mikä on tän muunnoksen lopullinen tarkoitus ? Sen cuen voi tehdä myös itse. Käy vaikka kattomassa jostain jonkun muun cuen sisältö ja muokkaa se sitten vastaamaan oikeaa. Ei ole vaikea operaatio.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #4 : 28.11.08 - klo:15.06 »
miten tuo operaatio suoritetaan jos ei oo *.cue:a? Tuolla konsolissa noissa ton bchunkin ohjeiden mukaan se cue pitäs olla bin:n mukana

Sellainen ohjelma on myös toimiva, nimeltään iat löytyy pakettivarastoista

Kuvaus: Converts many CD-ROM image formats to iso9660
 iat (Iso9660 Analyzer Tool) is a tool for detecting the structure of many types
 of CD-ROM image file formats, such as BIN, MDF, PDI, CDI, NRG, and B5I, and
 converting them into ISO-9660.


Käyttöön löytyy ohjeita komennolla
Koodia: [Valitse]
man iat
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #5 : 28.11.08 - klo:15.33 »
getdeb/AcetoneISO2
"AcetoneISO2, is a feature-rich and complete software application to manage CD/DVD images. Thanks to powerful open source tools such as fuseiso, AcetoneISO2 will let You mount typical proprietary images formats of the Windows world such as ISO BIN NRG MDF IMG and do plenty of other things. Everything will be done inside a handy GUI. Visit http://www.acetoneiso.netsons.org/index.php for more information."

Tuo kotisivulinkki ei  toimi jostain syystä, mutta getdebissä on viimeiset versiot.
(itse en edes muista miten sen alunperin asensin, tässä jo vuoden vanha!! päivitetty asennus)

Skipalong

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #6 : 03.12.08 - klo:16.16 »
Mikä on tän muunnoksen lopullinen tarkoitus ?

En tiiä ilkiänkö sanua mutta ku kaikki mounttaus-ohjeet täällä tuntuu olevan ISOille nii sitte ajattelin muutella BINit parempaan muotoon.

Paitövei, sivukyskä! Miten tollanen .bin päätteinen puretaan? Meinaan ku latasin netistä tollasen linuxpelin -> dangerdeep-0.3.0-linux-installer.bin <- pitääkö tuo mountata? Ku jostai luin että pitäs lähtee ihan klikkailemalla tai sitte käsitin väärin. Ei olis pitäny koskaa opetella sitä windowsia

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #7 : 03.12.08 - klo:16.28 »
Mitä bin tiedostoja sun tarvis mounttailla ?  Onnistuu ilman kääntämisiäkin tietääkseni.

Jos tuo peli loppuu tuollaiseen .bin tiedostoon niin se on mitä luultavammin jonkin sortin asennustiedosto eikä image. Eli tuskin tarvii mountata.Tässä on vanha viestiketju aiheesta mutta pitänee edelleen paikkaansa
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3295.0

juyli

  • Vieras
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #8 : 03.12.08 - klo:20.42 »
-> dangerdeep-0.3.0-linux-installer.bin <- pitääkö tuo mountata?

Usein pääte bin tarkoittaa binääritiedostoa. Tuo voi tarkoittaa sitä, että komentamalla sh *.bin purkautuu ko. ohjelma levylle hakemistoon (tai oletushakemistoon), josta ohjelma on asennettavissa tai käännettävissä kokoonpanoosi.  Installer taas viittaa jotenkin siihen suuntaan, että kyseessä olisi jokin ohjelman asennustiedosto,
Koska itse tiedostopäätteillä *Unix-järjestelmissä ei ole mitään merkitystä, voi tiedostoja tutkia hieman etukäteen komennolla file <tiedosto.tiedostopääte>. Mahdollisesti purkautuvasta paketista löytyy README/INSTALL tms. ohjeistusta.
Ihan oikean tiedon saanet lukemalla tarkkaan ne ohjeet sivuilta, mistä olet ko. (epämääräisen) tiedoston koneellesi ladannut - ja aiot sen todennäköisesti koneellesi asentaakin.
« Viimeksi muokattu: 03.12.08 - klo:20.47 kirjoittanut juyli »

Skipalong

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: .binit .isoksi?
« Vastaus #9 : 04.12.08 - klo:00.03 »
Sotkin nyt vähä turhaan tätä aihetta tolla sivukysymyksellä. Se bin jonka ajattelin kääntä isoksi on yks windows peli joka tuli cd-imagena. Ajattelin vaan että jos ois jollai saanu sen mountattua ja sitte winellä asennettua ilman että olis tarvinu alkaa polttaan cd:lle