Kirjoittaja Aihe: Ongelma nettiyhteyden kanssa (Langallinen yhteys, A-linkin RR24AP)  (Luettu 2970 kertaa)

False_Karma

• Käyttäjä
    • Profiili
Jaahas, minulle tuli uusi ongelma ubuntun kanssa. Päivällä katkesi netti, täysin ilman ennakkovaroitusta. Tähän Vista-läppäriin sain yhteyden palautettua, mutta pöytäkone ei vieläkään suostu nettiin yhdistymään. En oikein tiedä edes mistä aloittaa, mutta esim. kun kytken nettijohdon tuohon pöytäkoneeseen, näkyy ilmoitus : Yhteys verkkoon on katkaistu." A-Linkin RoadRunner 24AP modeemi/Router käytössä, tämä läppäri on langattomassa verkossa. Yritin katsoa noita modeemin asetuksia, mutta ei siitä itse asiassa oikein tullut mitään. Apua kaipaisin, suhteellisen yksikertaisesti selitettynä.

Terhi

• Käyttäjä
    • Profiili
~/ sweet ~/

Storck

• Vieras
Moikka!

Onko sulla Elisa? http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35653&tyyppi=1  >:(

Joo, ongelma alkoi klo 16:10 ja päättyy/päättyi klo 20 jälkeen kun koneet nousee hiljalleen ylös...

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
Kyllä oli Elisan tiedotus taas tyypillistä alalle.

Kun yhteys katkesi klo 16 jälkeen etsin vikaa ensin naapuritalossa olevasta modeemista, jonka resetoin pariin kertaa hallintakonsolin kautta. Kun se ei auttanut, laitoin kännykän kautta yhteyden nettiin ja kävin Elisan sivulla, missä en nähnyt mitään ilmoitusta asiasta, eikä mistään muualtakaan löytynyt tietoa silloin asiasta. Iltauutisista sitten kuulin kyseessä olevan puolta miljoonaa asiakasta koskevan katkoksen. Minulla yhteys katkeili pitkälle aamuyöhön asti, vaikka vika väitettiin korjatun jo alkuillasta.

Onneksi uudessa (8.10) Ubuntussa kännykällä nettiin pääsy onnistuu heittämällä. Ei ole enää paluuta vanhoihin versioihin tuonkaan takia.

harrykaa

• Vieras
Näkyvät kamppailleen Elisassa vielä tänään puoleenpäivään asti palvelinvikojen kanssa.
Eilen kyllä ainakin käyttämäni uutissivusto (www.hs.fi) osasi jo kuuden maissa illalla kertoa Elisan vaikeuksista Suomessa.

Storck

• Vieras
Näkyvät kamppailleen Elisassa vielä tänään puoleenpäivään asti palvelinvikojen kanssa.
Eilen kyllä ainakin käyttämäni uutissivusto (www.hs.fi) osasi jo kuuden maissa illalla kertoa Elisan vaikeuksista Suomessa.

Itselläni toimi eilen illalla ysin jälkeen kun tulin kotiin. Sen jälkeen ei ongelmia minulla..

False_Karma

• Käyttäjä
    • Profiili
No niinpä tietenkin.. Olisi pitänyt ne uutissivut tarkistaa ensin, anteeksi nyt tästäkin : D

Mutta erikoista kyllä, ei vielä tänä aamuna kahdeksalta toiminut yhteys.

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
Riittää Elisalla kyllä henkilökuntaa kirjoittelemaan keskustelupalstoille viikonloppunakin. Näkyivät eilen illalla parissakin keskustelussa valittelevan Hesarin ja Ylen tapaa uutisoida  "epäjournalistisesti jo korjatuista vioista".  Tai ehkä olivat vain tyytyväisiä asiakkaita nuo kirjoittelijat.  ;)

toster

• Käyttäjä
    • Profiili
Itsellä katosi myös langallinen nettiyhteys Kubuntun päivityksessä 8.04->8.10  ???
On welhon kaapeli-yhteys eli ei ole kiinni Elisasta...

Eli, aikaisemmin netti on toiminut heittämällä ilman mitään säätöjä, toimii edelleen 8.04 liveCD:llä. Yhden kerran olen saanut boottaamalla netin toimimaan mutta muuten en.

Onko ideoita, että mitä asialle voisi tehdä?? Käytössä emon oma adapteri, emo on: Asus M2N-VM DH. Ilmeisesti ongelmat tulivat knetworkmanagerin myötä.