Kirjoittaja Aihe: wubi 8.0.4.1  (Luettu 1741 kertaa)

juliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
wubi 8.0.4.1
« : 03.11.08 - klo:22.11 »
yrittelin ubuntua omakseni n. puoli vuotta sitten , mutta ei siloin onnistunut . nyt luin "wubista" joka ehkä toimisi minulle , kun en ole lasinkaan mestari näissä hommissa . olen lukenut 3 viestiä wubista , joista 2 on sellaista että kone on jumittanut ja joista toisessa ei pystynyt poistamaan ubuntua . ja 1 oli ylen tyytyväinen . onko jollain kokemusta wubista ? koneeni jutut riittävät . onko mahdollisesti jotain "niksejä" mitä mahd. pitäisi käyttää . mielenkiinto ubuntua kohtaan on suurta joten olisi mukava kokeilla onko siitä minulle kaveriksi . ilisiko jollain mahd. linkkejä jossa aloittelijat käsittelevät asiaa . jiitos etukäteen t. juliuz

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: wubi 8.0.4.1
« Vastaus #1 : 03.11.08 - klo:22.15 »
Itse en suosittele wubi-asennusta, joku on varmasti erimieltä tuosta, tämä onkin oma mielipiteeni.

Jos kovasti olet kiinnostunut, niin käytä pelkkää livelevyä hetken aikaa, niin selviää onko se sinua varten.
Tällainen lähestymistapa on kuitenkin hyvin rajoittunut, mutta antaa hyvän kuvan mitä on mahdollista tehdä.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Storck

  • Vieras
Vs: wubi 8.0.4.1
« Vastaus #2 : 03.11.08 - klo:22.47 »
Enkä minä, kokemuksia ei ole muita kuin täältä luettuja ja vaikuttaa melkoisen hankalalta systeemiltä.

Rohkeasti vaan asennat vindoussin rinnalle Ubuntun.

ps. poikani asensi yksin eilen ja hyvin meni, autoin osioinnissa, en muussa..   ;)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: wubi 8.0.4.1
« Vastaus #3 : 04.11.08 - klo:09.56 »
Oman kokemukseni mukaan en myöskään suosittele wubi-asennusta. Vaatii reippasti levytilaa, muistia ja prosessointitehoa, ei todennäköisesti onnistu Fat-osiollaja jos asennus onnistuukin, on huomattavasti hitaampi oikeaa asennusta.

Eli mikä muu vaihtoehto tahansa. Esim. kirpparilta, ekotorilta tms. joku vanha vähintään viiden gigan kiintolevy ja ubuntun asennus sille, jolloin windowslevyllä ei muutu kuin aloitussektorit, jotka ovat palautettavissa, mikäli sinulla on windowsin palautuslevyt tehtynä. Läppärillä tuo on vähän vaikeampaa  ;D  Sen kanssa vaan varovainen osiointi ja asennus winkkarin rinnalle samalle levylle.

Tai sitten otat nurkista/kirpparilta vanhan myllyn, jossa vähintään 384megaa rammia ja tuo 5 gigaa kiintolevyä. Jos videon pyöritys ja telkkarihommat kiinnostaa, sitten vähintään gigahertsin kone, toimistohommiin riittää joku 300MHz kone vakioubuntulla. Alitehoisten koneiden kanssa puuhastelu on sitten oma taiteenlajinsa, kun vähän osaamista karttuu  :D

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS