Moi,
olen muutaman illan veivannut Ubuntu 5.10:n asentelun kanssa ja asennus kyllä näyttää menevän lävitse siihen saakka, kun kone pitäisi käynnistää uudelleen. Tämän jälkeen mennäänkin sitten taas Windowsiin (XP Pro)...
Apparaatissa on yksi SATA-levy, joka on osioitu kahteen osaan ja molemmat ntfs:iä. Toinen fyysinen levy on liitetty SATA/IDE-adapteriilla. Lisäksi koneessa on vielä yksi IDE-liitäntäinen levy DVD-aseman kanssa samassa kaapelissa.
Useiden kokeilujen ja ohjeiden tavailujen jälkeen olen ollut ymmärtävinäni, että 5.10-versio ei osaa luoda käynnistystiedostoja ntfs-osiolle. Kun tätä aikaakin tahtoo olla rajallisesti, en ole vielä saanut selville, kuinka rompulta saadaan konhe buutattua niin, että käytetään sinne toiselle SATA-levylle asennettua Ubuntua?
Enpä ole löytänyt apua myöskään siihen, kuinka saadaan luotua buuttikorppu. Aikaisemmissa Linux-versioissa, joita olen joskus kokeillut, ei k.o. korpun tekeminen ole ollut lainkaan ongelmallista, päinvastoin asennuksen aikana on jopa kysytty, haluatko luoda käynnistyslevykkeen... Joku tuolla aikaisemmin kyseli levykkeen teosta, saamatta kuitenkaan minkäänlaista vastausta;)
-hamis53-