Kirjoittaja Aihe: äänen tallentaminen mikrofonilla ei onnistu  (Luettu 3442 kertaa)

VKZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
äänen tallentaminen mikrofonilla ei onnistu
« : 02.10.08 - klo:08.58 »
Koneena F-S läppäri, jossa sisäinen mikrofoni ja myös normaali plugi ulkoiselle mikille. Äänikortti tms. on jokin Realtek... Ubuntu 8.04

Äänien toistaminen onnistuu ilman mitään ongelmia, mutta tallennus ei. Ubuntun ääninauhuri herjaa: Äänen nauhoitusasetukset ovat virheelliset. Korjaa asetukset Multimedia-asetuksista. (BTW. nykyään kai puhutaan jo ihan yleisesti tallentamisesta eikä nauhoittamisesta) Mikseristä olen tarkistanut, että mikään ei ole vaimennettuna. Audacitya ja QARecorderia olen myös kokeillut ilman tuloksia, huudellut olen niin sisäiseen kuin ulkoiseen mikkiin... Ubuntu Järjestelmä - Ääni -asetukset menevät yli oman hilseen, kaikkea kuitenkin olen yrittänyt räpeltää. Käynnistys Windowsin puolelle varmisti, että mikrofoni kyllä toimii.

Ideoita?

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: äänen tallentaminen mikrofonilla ei onnistu
« Vastaus #1 : 02.10.08 - klo:09.30 »
Järjestelmä ==> asetukset ==> irrotettavat asemat ja mediat. Voisit kokeilla ekaksi sieltä. Jos ei onnistu, niin päätteeseen kirjoitat
Koodia: [Valitse]
alsamixer ja sieltä.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

VKZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: äänen tallentaminen mikrofonilla ei onnistu
« Vastaus #2 : 02.10.08 - klo:10.13 »
Järjestelmä ==> asetukset ==> irrotettavat asemat ja mediat. Voisit kokeilla ekaksi sieltä.

Kokeilla mitä? Toi mun mikkihän on siis ihan tavallisella plugilla kiinni, ei mikään webbikamera tms...


Lainaus
Jos ei onnistu, niin päätteeseen kirjoitat
Koodia: [Valitse]
alsamixer ja sieltä.

Kaikissa vehkeissä on tuonkin mukaan voimakkuutta ja mikään ei ole mykistettynä. Input Source löytyy kolmeen kertaan ja vaihtoehtoja siellä on Mic, Front Mic, Line ja CD.

Card: HDA Intel
Chip: Realtek ALC880


shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: äänen tallentaminen mikrofonilla ei onnistu
« Vastaus #3 : 02.10.08 - klo:12.05 »
Kahlaa noita, sulla jotkut säädöt pielessä. Ei ole nyt aikaa hakea, googlaa tai em.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=search2
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: äänen tallentaminen mikrofonilla ei onnistu
« Vastaus #4 : 02.10.08 - klo:17.21 »
Koneena F-S läppäri, jossa sisäinen mikrofoni ja myös normaali plugi ulkoiselle mikille. Äänikortti tms. on jokin Realtek... Ubuntu 8.04

Äänien toistaminen onnistuu ilman mitään ongelmia, mutta tallennus ei. Ubuntun ääninauhuri herjaa: Äänen nauhoitusasetukset ovat virheelliset. Korjaa asetukset Multimedia-asetuksista. (BTW. nykyään kai puhutaan jo ihan yleisesti tallentamisesta eikä nauhoittamisesta) Mikseristä olen tarkistanut, että mikään ei ole vaimennettuna. Audacitya ja QARecorderia olen myös kokeillut ilman tuloksia, huudellut olen niin sisäiseen kuin ulkoiseen mikkiin... Ubuntu Järjestelmä - Ääni -asetukset menevät yli oman hilseen, kaikkea kuitenkin olen yrittänyt räpeltää. Käynnistys Windowsin puolelle varmisti, että mikrofoni kyllä toimii.

Ideoita?


Minulla on pöytäkone ja sama homma. Joskus aikoinaan vielä edgyssä taisi mikki toimia, mutta ei enää gutsyssä eikä nyt hardyssa. Äänet toimii kyllä muuten mainiosti. Silloin joskus Multimedia-asetukset korjasin komennolla gstreamer-properties, nykyään se ei korjaa mitään asian suhteen.
alkaa se kokemus karttua tästäkin