Kirjoittaja Aihe: sun java ei toimi päivityksen jälkeen (ratkaistu)  (Luettu 4924 kertaa)

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Hei ja tervehdys lämmin! :D

Käytän Hardy 8.04.1 64bit:stä gnome työpöydällä!

Olen asentanut tähän 32bit Swiftweasel selaimen ja siihen sun javan jotta pääsisin pelaamaan pelejä jotka eivät täysin toimi Firefoxilla ja open javalla! Ja tähän asti kaikki on toiminut ok!!!! ;)

Eilen sun java päivittyi 6-versioon ja siihen loppui pelaaminen, kun menen runescapeen niin sivu ilmoittaa ettei javaa ole asennettuna.!!!!! ???

Silti mulla on asennettuna seuraavat java paketit:
       ia32-sun-java6-bin
       sun-java6-bin
       sun-java6-jre

Selailin foorumilla java-aiheisia keskusteluja ja jos ymmärsin oikein niin tarvitaan myös sun-java6-plugin jota ei kuitenkaan löydy pakettivarastosta!!! ::)

Mitä muuta olen tehnyt:

1) olen poistanut sun javan 6 version ja asentanut edellä mainitut paketit 5-versioina (sun-java5-pluginia ei ole pakettivarastossa!!!)
2) olen asentanut swiftweaselin uudelleen Synapticilla ja myös Kilzin tekemällä sciptillä joka löytyy englannin kieliseltä foorumilta!!!! (asentaa javan ja pari muuta pluginia)
3) tutkinut tätä foorumia haulla löytämättä ratkaisua!
4) koettanut asentaa sun-java6-pluginin päätteeltä komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install sun-java6-plugin ja saan seuraavan ilmoituksen:

Pakettia sun-java6-plugin ei ole saatavilla, mutta toinen paketti viittaa siihen.
Tämä voi tarkoittaa paketin puuttuvan, olevan vanhentunut tai
saatavilla vain jostain muusta lähteestä
E: Paketilla sun-java6-plugin ei ole asennettavaa valintaa

5) koettanut vältää kiroamista ja meuhkaamista sekä väsyneenä ja pettyneenä foorumille kirjoittamista ja onnistunut viimeisessä!!! ;D

Joten nyt loppui taidot ja ymmärrys ja viisaita neuvoja tarvitaan jälleen! Pystyykö joku auttamaan!

Pääsis pelailemaan ihan äänien kera kun Firefoxilla ja open javalla pelatessa (unsigned java aplet) äänet pätkii!!!! ;D

Lämpimin syysterveisin ja kiitoksin tälle iki-ihanalle foorumille!!! 8)

junnuh
« Viimeksi muokattu: 17.10.08 - klo:22.28 kirjoittanut junnuh »
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: sun java ei toimi päivityksen jälkeen
« Vastaus #1 : 16.10.08 - klo:23.33 »
Hei ja kiitos lämmin CognaC! ;D

Java toimii hienosti!!! Aluksi meinasi olla hieman vaikeuksia päästä sisäänkirjautumiseen kun tuli harmaa ruutu siihen sisäänkirjautumisikkunan päälle ja meinasin jo ruveta vaihtamaan sun java5:een. Kokeilinkin sitä jo kannettavalla vaan en saanut linkkiä toimimaan!

No pienen tutkiskelun ja "yritä ja onnistu"-menetelmän avulla ymmärsin että "tuhma" Adblock-lisäosa blokkasi jostain syystä sisäänkirjautumisikkunan! ;D Otin sen pois päältä Runescapen kohdalla ja homma toimii! ::)

Noin mielenkiinnon vuoksi mikä olis oikea linkki ia32-sun-java5-bin:lle (versio 1.5.0-15) 32-bittisen selaimen plugin-hakemistoon?

Vielä kerran kiitos paljon avusta ja tyhjentävästä vastauksesta!!!! Kuinka mukava onkaan oppia uutta!!! :D

lämpimin sateisin ja valoisin terveisin junnuh 8)
www.junnunterapiat.com

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #2 : 17.10.08 - klo:15.26 »
Kiitos lämmin edelleen!!!!

Jotta ymmärrys komennoista hieman kasvaisi niin yksi kysymys:

Oliko se parannettu linkki-komento:
Koodia: [Valitse]
ls -l  /usr/lib/jvm/  ?       :D

No tein sen jokatapauksessa!!!!! Komentokielen ymmärrys kun on tasolla: komennan rohkeasti päätteeltä kun joku kertoo tai luen ohjeesta komennon!!!

Kiitos erittäin paljon, opin kokoajan ja kuinka mukavaa se onkaan!!!

terveisin lämpimin junnuh
www.junnunterapiat.com

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #3 : 17.10.08 - klo:22.28 »
Heh!

Niinhän se listas, joku vaan ei ymmärtänyt!!! ::)

Tutkin ja tutkin sitä komentoa ja kun olin muistikuvien varassa siitä vanhasta niin en löytänyt eroa, eli en muistanut että siinähän oli tarkka version numero!!!!

Kiitos selvennyksestä ja jälleen opin uutta! ;D

Teenpä tuon uudestaan ja kiitos paljon avusta, Runescape toimii kuin unelma ja kun poistin adblock-lisäosan käytöstä niin toimii myös hd-versiot jotka aikaisemmin aukesivat harmaaseen ruutuun!! :D

Merkitsenpä otsikkoon: ratkaistu! Kiitos sinun!!!!! ;)

lämpimin terveisin junnuh
www.junnunterapiat.com