Hei ja tervehdys lämmin!
Käytän Hardy 8.04.1 64bit:stä gnome työpöydällä!
Olen asentanut tähän 32bit Swiftweasel selaimen ja siihen sun javan jotta pääsisin pelaamaan pelejä jotka eivät täysin toimi Firefoxilla ja open javalla! Ja tähän asti kaikki on toiminut ok!!!!
Eilen sun java päivittyi 6-versioon ja siihen loppui pelaaminen, kun menen runescapeen niin sivu ilmoittaa ettei javaa ole asennettuna.!!!!!
Silti mulla on asennettuna seuraavat java paketit:
ia32-sun-java6-bin
sun-java6-bin
sun-java6-jre
Selailin foorumilla java-aiheisia keskusteluja ja jos ymmärsin oikein niin tarvitaan myös sun-java6-plugin jota ei kuitenkaan löydy pakettivarastosta!!!
Mitä muuta olen tehnyt:
1) olen poistanut sun javan 6 version ja asentanut edellä mainitut paketit 5-versioina (sun-java5-pluginia ei ole pakettivarastossa!!!)
2) olen asentanut swiftweaselin uudelleen Synapticilla ja myös Kilzin tekemällä sciptillä joka löytyy englannin kieliseltä foorumilta!!!! (asentaa javan ja pari muuta pluginia)
3) tutkinut tätä foorumia haulla löytämättä ratkaisua!
4) koettanut asentaa sun-java6-pluginin päätteeltä komennolla
sudo apt-get install sun-java6-plugin
ja saan seuraavan ilmoituksen:
Pakettia sun-java6-plugin ei ole saatavilla, mutta toinen paketti viittaa siihen.
Tämä voi tarkoittaa paketin puuttuvan, olevan vanhentunut tai
saatavilla vain jostain muusta lähteestä
E: Paketilla sun-java6-plugin ei ole asennettavaa valintaa
5) koettanut vältää kiroamista ja meuhkaamista sekä väsyneenä ja pettyneenä foorumille kirjoittamista ja onnistunut viimeisessä!!!
Joten nyt loppui taidot ja ymmärrys ja viisaita neuvoja tarvitaan jälleen! Pystyykö joku auttamaan! Pääsis pelailemaan ihan äänien kera kun Firefoxilla ja open javalla pelatessa (unsigned java aplet) äänet pätkii!!!!
Lämpimin syysterveisin ja kiitoksin tälle iki-ihanalle foorumille!!!
junnuh