Kirjoittaja Aihe: Rinnakkaisten Java versioiden käyttö?[RATKAISTU]  (Luettu 1755 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Ongelmani on seuraava: Sampopankki vaatii toimiakseen (ainakin mulla) sun-java5 paketit. ProjectX puolestaan ei ota toimiaksen tällä sun-java5:lla vaan toimii mulla sun-java6 paketilla.

Kysymys: Miten saisin määritettyä, että

- Sampopankki käyttää sun-java5:sta
- ProjectX (ja muut sovellukset) käyttää sun-java6

Onko siihen joku hyvä keino olemassa?

Olisin kiitollinen avustanne!
« Viimeksi muokattu: 21.09.08 - klo:12.36 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Vs: Rinnakkaisten Java versioiden käyttö?
« Vastaus #1 : 20.09.08 - klo:15.42 »
Ongelmani on seuraava: Sampopankki vaatii toimiakseen (ainakin mulla) sun-java5 paketit. ...

Onko siihen joku hyvä keino olemassa?

Minulla oli aiemmin käytössä myös Java 6 -versio, mutta oli pakko "päivittää" se taaksepäin 5-versioksi, ennen kuin laskun maksun vahvistui onnistui SampoPankissa. Välillä minulla oli molemmat versiot yhtä aikaa, mutta SampoPankki ei toiminut. Se vika on siellä päässä.

Ehkä yksi tapa on se, että aina kun menee pankkiin, laittaa 5-version, ja muulloin pitää 6-version koneessa. Työlästä, mutta toimivaa.

Toinen tapa on siirtää pankkipalvelut paremmin toimivaan pankkiin, esim. Aktia Bankin nettipalvelut ovat aivan eri tasolla kuin tanskalaisella Danske Bankilla, joka kaappasi Suomen kansallisomaisuutta itselleen, siis entisen Postipankin, sittemmin Leonian ja nykyisin SampoPankin.

Olen itse ratkaissut tilanteen niin, että käytän molempia pankkeja toistaiseksi. Jos Sampo Pankki alkaa kokonaan tökkiä, asioin tulevaisuudessa vain Aktia Bankissa. Vaimoni käyttää Nordeaa, mutta sen nettipankki ei vakuuta, ainakaan Aktiaan verrattuna.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Rinnakkaisten Java versioiden käyttö?
« Vastaus #2 : 20.09.08 - klo:16.07 »
Komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo update-alternatives --config java voit määrittää mitä javaa käytät oletuksena. Ja jos joskus tarvitsee joku ohjema ajaa eri ohjelmana kuin tuo oletus niin sen java komennon jälkeen laitetaan polku siihen javaan.
Koodia: [Valitse]
java java/jota/haluat/käyttää/ projectXn/suoritettava/tiedosto/
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Vs: Rinnakkaisten Java versioiden käyttö?
« Vastaus #3 : 21.09.08 - klo:12.36 »
Kiitokset vastauksistanne!!!  :)
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi