Kirjoittaja Aihe: Internet ei toimi Ubuntussa (ping toimii)  (Luettu 1861 kertaa)

tero77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Internet ei toimi Ubuntussa (ping toimii)
« : 07.09.08 - klo:22.40 »
Eli asensin juuri Ubuntun uusimman version ja muuten toimii hienosti, paitsi Internet yhteys.
Jostain syystä pääsen google.fi sivulle ja sillä pystyy hakemaan sivuja, mutta siitä ei pääse eteenpäin.
Ping toimii joka paikkaan. Nimellä ja ip osoitteella. Mutta jos kirjoitan www. sivun osoitteen firefoxiin niin mitään ei tapahdu... koskaan. eli nimipalvelun täytyy toimia jollain tasolla, koska ping toimii esim. "ping www.mtv3.fi". mutta jos uskallan kirjoittaa firefoxin osoitekenttään esimerkiksi tuon www.mtv3.fi, jää tulikettu tuumaamaan hamaan mailmanloppuun saakka.
Apua kaivataa... nimim. "menee järki"

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Internet ei toimi Ubuntussa (ping toimii)
« Vastaus #1 : 07.09.08 - klo:22.47 »
koitteleppa jollain toisella selaimella esim. epiphany
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Internet ei toimi Ubuntussa (ping toimii)
« Vastaus #2 : 07.09.08 - klo:23.41 »
Mulle kävi vähän samoin...
Parisen tuntia sitten,,, mikähän lie?
Asensin Firefoxin lopulta uusiksi. Ei toiminut. Laitoin matkatilan käyttöön tuolta "Verkkoyhteys"-naappulasta, oikeesta yläkulmaasta, sen kaiutinkuvan vierestä. Alkoi toimimaan. On yhtäkuin NetworkManager?
Liekö syynä ollut, että vaihdoin langalliseen verkkoon? Ei pitäisi eikä saisi olla. Tarjosi aina vain Mozillan ja Ubuntun aloitussivuja, eikä auennut Asetuksien muutoksen jälkeen sinne minne olis pitäny. Latauspatukka oikeessa alanurkassa ei alkanu punottaa ollenkaan.
Viimeinen epäilykseni on kuitenkin, että joku Mozillan Patentti- tai Pakkopäivitys... Mistä ne aliotussivut muuten ois ilmaantunu?
Souwat. Taas toimii. ;)  Tuli vaan hikinen olo, kun oon vieraassa olohuoneessa vanhan frendin (pesunkestävä windowsmies) lankamodeemissa Ubuntujeni kanssa. :P
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588