Kirjoittaja Aihe: Pystynkö tekemään Ubuntusta kaksikielisen?  (Luettu 2310 kertaa)

alexsuomi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Pystynkö tekemään Ubuntusta kaksikielisen?
« : 13.08.08 - klo:01.11 »
Onko mahdollista tehdä niin että eri käyttäjät voivat työskennellä eri kielisissä työympäristöissä? Vaimo kun ei osaa Suomea niin ajattelin säätää hänelle tekemäni tilin Venäjäksi, mutta kas... koko Ubuntu muuttui Kyrilisille aakkosille, siinäpähän sain sitten tavailla kirjain kirjaimelta valikoita että sain taas asetukset takaisin alkuperäisiksi. Eli pystynkö tekemään sellaisen systeemin että, kun Vaimo kirjautuu sisään niin hän on Venäjänkielisessä työympäristössä ja kun minä kirjaudun niin olisin Suomenkielisessä.

Rautalangasta väännettyjä tietoja kaivaten -Alex

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Vs: Pystynkö tekemään Ubuntusta kaksikielisen?
« Vastaus #1 : 13.08.08 - klo:01.34 »
Privet! Onnistuu ja haulla olis löytynyt hyvät, tuoreet vinkit asiaan. (Muistaakseni)  Aukaiset vaimolle oman tilin ja sieltä asetukset mieleisiksi. Noin ainaskin luulisin sen menevän?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Pystynkö tekemään Ubuntusta kaksikielisen?
« Vastaus #2 : 13.08.08 - klo:15.43 »
Privet! Onnistuu ja haulla olis löytynyt hyvät, tuoreet vinkit asiaan. (Muistaakseni)  Aukaiset vaimolle oman tilin ja sieltä asetukset mieleisiksi. Noin ainaskin luulisin sen menevän?
Minä olen kokeillut muita kieliä niin että valitsen kirjautumisikkunassa kielen ja sitten kieltäydyn laittamasta sitä oletukseksi (sekä muuttamasta kansioiden nimiä). Tosin jos tekisi toisen käyttäjän jolle laittasi sen venjän kielen niin voisi kyllä luulla sen toimivan sitten.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Vostok

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Pystynkö tekemään Ubuntusta kaksikielisen?
« Vastaus #3 : 14.08.08 - klo:16.50 »
Onko mahdollista tehdä niin että eri käyttäjät voivat työskennellä eri kielisissä työympäristöissä? Vaimo kun ei osaa Suomea niin ajattelin säätää hänelle tekemäni tilin Venäjäksi

Privet !

Itse tuskailin hiukan samanlaisen ongelman kanssa pari viikkoa sitten.  Meillä käytetään myös kahta kieltä eli mie suomea ja emännyys venättä.

Ensin asensin venäjän kielen tuen, sitten tein hänelle oman käyttäjätunnuksen.  Hänen tilinsä kieleksi valittiin venäjä joka muuti koko työpöydän ja valikot venäjänkielisiksi.

Ongelmia oli venäjän kielen kirjoittamisen kanssa ja sen ongelman ratkaisuun eivät omat kykyni riittäneet.  Sain täältä foorumin kautta pari hyvä vinkkiä ja nyt homma pelittää.  Katso  http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=20194.0 joskos tuosta olis apua siulle.
Ubuntu?.... joo, se on ehdottoman ХОРОШИЙ!

alexsuomi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Pystynkö tekemään Ubuntusta kaksikielisen?
« Vastaus #4 : 17.08.08 - klo:14.14 »
Kiitos paljon vinkeistä! Tiliä en osannut vaihtaa toiselle kielelle ilman että kaikki tilit muuttuu mutta aloitusvalikossa kun vaihtaa kielen ilman että siitä tekisi oletusarvon niin homma pelittää mukavasti.

-Alex