hei
Olen käyttänyt ubuntua vuoden ja tietokoneita vuosia.
Kun asentelin Oglea ja muita DVD-videoiden toisto paketteja ja yritin järjestää jotain fglrx-ajuri video paketteja pois mistä mulle neuvottiin. Kun niitä postin en oikein muistanut mitä olin joskus laittanut ja niinpä saatoin poistaa joitain muutakin fglrx-paketteja mitä ei olis pitänyt, siis se haun perusteella, kun klikkaa hae ja kirjoitta siihen fglrx niin sitten se näyttää pajon paketteja myös joitain ihan outoja missä jossain mainitaan fglrx ja siksi kun saatoin häittää jotain mitä ei olis pitänyt. Tämä on todella älytön synaptik-pakettienkäsittelyohjelma, sillä kun se ei tiedä mitään historia tietoja niin että voisi palauttaa tietokoneen takaisin poistaa paketteja ja ladata. Ne pitää itse näköjään muistaa ulkoa ja kirjoittaa ylös. Sillähän olisin jo aikaa sitten korjattu tilanteeni.
Miten te korjaatte tilanteen, jossa on poistanut jonkun paketin eikä tiedä minkä? kun ei muista sen nimeä. Kuinka se saadaan takaisin. Tämän jälkeen multa lakkas toimmasta äänet, ja aivan kokonaan. Mikään ohjelma ei soitaa mitään ääntä ei edes järjestelmä ääniä. Samoin ei voi mennä äänen säätö paikkaan kun se väitää että ei saada yhteyttä äänikorttiin sanoen: "Äänenvoimakkuuden ohjainliitännäisiä tai -laitteita ei löydy."
Pitääkö mun asentaa uudestaan koko ubuntu? koska se alkuperäinen tilanne oli paljon parempi. Siinä toimi äänet ja dvd-videon toistokin toimi, mutta enään ei toimi.
neuvokaa
T:Paavo