Kirjoittaja Aihe: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin  (Luettu 4711 kertaa)

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« : 23.01.06 - klo:17.01 »
Minulla on hauppauge tv-hvr-1100 jossa on digi / analogiset kanavat sekä mf radio kanavat sekä kauko-säädin , mutta en ole saanut sitä toimimaan dmesg | grip cx  komennolla olen saanut tulostuksen joten ubuntu breezy 5.10 tunnistaa tämän kortin
 yhdellä rivillä tulostuksessa on  card=18 -> Hauppauge Nova -T DVB-T  joten luulen että kortissa on samat digi tv ominaisuudet
 
Kernel on 2.6.12.10   tässä pitäisi kai olla jo dvb tuki
kernelistä löysin tällaisen rivin
# video device
KERNEL = = "dvb*",  PROGRAM=/etc/udev/seripts /dvb.sh %k",\

sitten huomasin näiltä keskustelu palstoita että pitäis asentaa dvb-firmware jotten imuroin sen koneelle mutten tiedä kuinka se pitäisi asetaa
paketti on dvb -fe-tda10045.fw  gnomessa luo arkisto >  se muuti sen dvb-fe-tda10045.fw.tar.gz mutten saa sitä asennettua
oletan että tästä johtuu etten ole saanut scannattua kanavia

Voisikohan joku neuvoa mitenkä tämä dvb-firmware asennetaan
ja olisiko jollain tietoa toimiiko tämä kortti  ubuntussa.




JPK1990

  • Vieras
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #1 : 23.01.06 - klo:17.13 »
Minulla on hauppauge tv-hvr-1100 jossa on digi / analogiset kanavat sekä mf radio kanavat sekä kauko-säädin , mutta en ole saanut sitä toimimaan dmesg | grip cx  komennolla olen saanut tulostuksen joten ubuntu breezy 5.10 tunnistaa tämän kortin
 yhdellä rivillä tulostuksessa on  card=18 -> Hauppauge Nova -T DVB-T  joten luulen että kortissa on samat digi tv ominaisuudet
 
Kernel on 2.6.12.10   tässä pitäisi kai olla jo dvb tuki
kernelistä löysin tällaisen rivin
# video device
KERNEL = = "dvb*",  PROGRAM=/etc/udev/seripts /dvb.sh %k",\

sitten huomasin näiltä keskustelu palstoita että pitäis asentaa dvb-firmware jotten imuroin sen koneelle mutten tiedä kuinka se pitäisi asetaa
paketti on dvb -fe-tda10045.fw  gnomessa luo arkisto >  se muuti sen dvb-fe-tda10045.fw.tar.gz mutten saa sitä asennettua
oletan että tästä johtuu etten ole saanut scannattua kanavia

Voisikohan joku neuvoa mitenkä tämä dvb-firmware asennetaan
ja olisiko jollain tietoa toimiiko tämä kortti  ubuntussa.




.fw on firmfare tiedosto joka täytyy pistää /lib/firmware/sun.kernelin.versio kansioon sellaisenaan, ei mitään gzippejä
sen saa kopiotua sinne sudona joko komennolla cp tai avaamalla nautilus sudona eli sudo nautilus

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #2 : 23.01.06 - klo:18.41 »
sorry mutta en  ymmärtänyt että pitäisikö luoda /lib/firmware/2.6.12-10 kansio  johon se pitäisi kopioida vai kopioida /lib/firmware kernelin 2.6.12-10 kansioon.

JPK1990

  • Vieras
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #3 : 23.01.06 - klo:19.38 »
kun menet nautiluksella sinne /lib/firmware kansioon löytyy sieltä yksi tai useampi kansio ja se firmware täytyy kopioida siihen kansioon jonka nimestä löytyy käytössä olevan kernelin versio numero.

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #4 : 23.01.06 - klo:19.46 »
mulla ei ole /lib/firmware kansiota ollenkaan elikkä mitenkäs se sinne saadaan.

JPK1990

  • Vieras
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #5 : 23.01.06 - klo:20.21 »
naks  :o no
Koodia: [Valitse]
cd /lib
Koodia: [Valitse]
dirja tuloste paluuviestissä  :)

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #6 : 23.01.06 - klo:21.03 »
lueskelin hauppauge Novan dvb-t ohjeita jossa neuvottiin kopiomaan se  /usr/lib/hotplug/firmwareen tein näin mutta kanavien scannaus ei onnistinut   
 
herjaa  using ' /dev/dvb/adapter0/fonted0' and  '/dev/dvb/adapter0/demux0'
main: 1882:  FATAL:  failed  to open ' /dev/dvb/adapter0/frontend0' : 2 NO such file or directory

scannaus ohjelma hakee dvb/adapteria  ilmeisesti  /dev/dvb/ kansiosta  mutta minulla  on kansio  /dvb   jossa  on kansiot  adapter0   adapter 1   adapter 2  adapter3
 eli  mitenkä  scannaus ohjelman saisi hakemaan sen sieltä.

JPK1990

  • Vieras
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #7 : 23.01.06 - klo:22.43 »
mulla on sama ongelma nebulan kaa eli frontend not found joten tästä eteenpäin en juuri osaa neuvoa.
mitä lspci, lsmod ja dmesg tulostaa??

JPK1990

  • Vieras
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #8 : 24.01.06 - klo:20.05 »
niin juu sulla se on siellä /dvb kasiossa. www.netholic.com tuolta pitäisi löytyä juuri siihen ongelmaan ratkaisu.

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #9 : 25.01.06 - klo:09.56 »
  joo kävin sieltä  imuroimassa  v4l-dvb-20051207.tar.gz  paketin
 saan tämän purettua mutta en tiedä mitekä ne pitäisi asentaa

 kokeilisin ensin v4l-dvb-20051207.tar.gz  asennusta    koska toinen vaihtoehto olisi  vaihtaa kernel uudempaan versioon 2.6.15  mutta tähän homman tarvisin todella hyvät ohjeet.

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #10 : 26.01.06 - klo:08.37 »
 
    olen tuumaillut  vaihtaa tv-kortin  hauppauge  Nova-T :n  johon  breezy 5.10:ssä  on jo ajurit

    kysyisin kuitenkin vielä että  onnistuuko homma  suoraan  vaihtamalla  kortti   vai tarviiko poistaa jotain kansioita/tiedostoja jota ubuntu on asentanut edelliselle kortille.

JPK1990

  • Vieras
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #11 : 26.01.06 - klo:20.25 »
 
    olen tuumaillut  vaihtaa tv-kortin  hauppauge  Nova-T :n  johon  breezy 5.10:ssä  on jo ajurit

    kysyisin kuitenkin vielä että  onnistuuko homma  suoraan  vaihtamalla  kortti   vai tarviiko poistaa jotain kansioita/tiedostoja jota ubuntu on asentanut edelliselle kortille.

Ei tarttee mitään poistella, saatat joutua lisäämään firmwaren ellei ole jo valmiina kyseiselle kortille. kerro sitten miten se pelittää.

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin
« Vastaus #12 : 31.01.06 - klo:18.41 »
 
   joopa joo en mennytkään sieltä missä aita on mataala   vaan vaihdoin kernelin 2.6.15   ja asensin v4l-dvb paketin sekä laitoin firmwaren                     
  /lib/hotplug/firmware:n  näistä hommista huolimatta tv-kortti ei toimi  kerneli vaihdon jälkeen ei ollut  /dvb kansioo niin kuin oli aiemmin
  asensin  dvbtune:n  jonka jälkeen /dvb kansio tuli jällen   

  scan  komento  ilmoittaa että  ei löydä /dev/dvb/adapteri0       eipä tietenkään  koska se on /dvb  kansiossa   elikkä se ilmeisesti hakee sitä väärästä paikkaa   tai dvb  kansio on väärässä paikassa    titääkö kukaan mitenkä /dvb kansion  saisi  siirettyä  /dev/dvb:n  ta mitenkä scan   ohjelman  sais hakeen sen  /dvb:stä   

sepi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Re: hauppauge TV_HVR_1100 tarvis saada toimiin+lähti toimiin
« Vastaus #13 : 13.02.06 - klo:11.24 »

 kortti tunnistui  ja lähti toimiin kun käänsin uuden kernelin 2-6-15-2 :n  homma hoitui hyvin tällä keskustelu palstalla olevalla kernelin kääntö ohjeella ja poistin sieltä make menuconfilla  dvb codes modulin  jonka jälkeen ajoin uusimman v4l-dvb-20060115.tar.bz   jonka laitoin tekemääni hakestoon /v4l-dvb purin sen sinne ja annoin  make komennon kun se oli hoitanut hommansa  niin vielä  make install    näillä konsteilla  ubuntu tunnisti kortin ja teki /dev/dvb hakemistin josta abaptelit löytyi.