Kirjoittaja Aihe: Ubuntu5.1+bluetooth+nokia6600+gprs= INTERNET  (Luettu 2740 kertaa)

mmm

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu5.1+bluetooth+nokia6600+gprs= INTERNET
« : 04.02.06 - klo:19.33 »
Olen tässä vaihtamassa windowsista linuxiin mutta ensimmäinen ongelma siirtymisessä on netti. Elikkä minulla on perus bluetooth dongle (tais olla joku bt03). Ja nokia 6600.
Elikkä olen yrittänyt asentaa vaikka mitä ja monilla eri ohjeilla, mutta aina yhdistäminen jää pienestä kiinni.
Puhelimen ubuntu löytää, mutta yhdistämään en kunnolla ole päässyt. Olisiko jollakin selviä ohjeita tai voisiko joku kokemuksella neuvoa. Yritän vielä lisäillä nuita virhe ilmoituksia tuosta matkan varrelta...

Kiitos!

" Äkkiä pois winikasta  :D "

LittleLion

• Käyttäjä
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Ubuntu5.1+bluetooth+nokia6600+gprs= INTERNET
« Vastaus #1 : 05.02.06 - klo:09.40 »
Kerropppa millä ohjeella olet päässyt pisimmälle? Mihin kohtaan tökkää? Mitä virheilmoituksia tulee?

mmm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.02.06 - klo:17.29 »
Joops, elikkä nyt olen tehnyt kaikki, ajurit, rfcomm jne...Kun yhdistämään pääsee niin puhelin kysyy "pin" koodia ubuntu koneelle, vastaa siihen mitä tahansa niin bluetooth yhteys valo vain välähtää eikä muuta tapahdu. Luulisin että vika on nyt tuossa pin jutussa että puhelin ei anna yhdistää ja sitten tuossa chatscriptissä jossa modeemin alustus tulisi tapahtua. Elikkä kun puhelin on nokia 6600, niin tiedän ainakin että soitto numeron pitäisi olla *99#, mut mikähän olisi tuon koko chatscriptin koodi.

LittleLion

• Käyttäjä
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
« Vastaus #3 : 09.02.06 - klo:19.48 »
Joops, elikkä nyt olen tehnyt kaikki, ajurit, rfcomm jne...Kun yhdistämään pääsee niin puhelin kysyy "pin" koodia ubuntu koneelle, vastaa siihen mitä tahansa niin bluetooth yhteys valo vain välähtää eikä muuta tapahdu. Luulisin että vika on nyt tuossa pin jutussa että puhelin ei anna yhdistää ja sitten tuossa chatscriptissä jossa modeemin alustus tulisi tapahtua. Elikkä kun puhelin on nokia 6600, niin tiedän ainakin että soitto numeron pitäisi olla *99#, mut mikähän olisi tuon koko chatscriptin koodi.
Eikun tarkoitin, että laitatko linkin siihen ohjeeseen minkä mukaan yritit tuota niin teen siitä Ubuntulle sovitetun version.