Kiitos vastauksista.
Tein ehdotetut toimenpiteet ja tuossa nuo viimeiseen vastaukseen liittyvät:
koti:~$ sudo dpkg --configure xserver-xorg
[sudo] password for
dpkg: virhe käsiteltäessä xserver-xorg (--configure):
paketti xserver-xorg on jo asennettu ja konfiguroitu
Errors were encountered while processing:
xserver-xorg
a@koti:~$ sudo dpkg --configure -a
a@koti:~$ sudo apt-get dist-upgrade
Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu
Luetaan tilatietoja... Valmis
Käsitellään päivitystä ... Valmis
0 päivitetty, 0 uutta asennusta, 0 poistettavaa ja 0 päivittämätöntä.Siis mistä ihmeestä on kyse? Asennus jäi joka tapauksessa kesken, vaan homma tuntuu pelaavan oikein hyvin melkein kaikilta osin, paitsi ettei yläpalkin päivitysnappi toimi. Itse asiassa en Gutsyn aikana nähnyt kaikkia videoita, Ylen areenan uutisia ja useimpia nettitv:tä, vaan nyt näen.
Ehkä kuitenkin jossain vaiheessa on syytä asentaa koko juttu uudestaan, sillä olen sen verran paljon muninut matkan varrella, vaan nyt ei olisi oikein aikaa siihen.
Yksi ongelma kuitenkin on. Joudun päivittämään parin henkilön koneet, sillä heidän taitonsa ovat vieläkin huonommat kuin minun. Toisen kohdalla tulee ongelmaksi se, etteivät Iltasanoman nettipelit toimi. Ne toimivat hyvin, kun oli dapper ja edgy, gutsyn kanssa sai tappelun jälkeen jotenkin toimimaan, vaan nyt Hardyn kanssa eivät näytä toimivan ollenkaan. Osaisiko joku neuvoa, mitä olisi tehtävissä siinä asiassa?
Virheraportin lähettäminen noiden ohjeiden mukaan on tosiaan harkitsemisen arvoista. Neuvotaan lisää tarvittaessa.
https://bugs.launchpad.net/bugs/+filebug/+loginTuon virheraportin lähettämiseen tarvitsisin kyllä ohjeita. Olen joskus linkkisivulle rekisteröitynyt, vaan en oikein ymmärrä, miten se raportin lähettäminen onnistuu.