Kirjoittaja Aihe: Uuden koneen hankintaan liittyviä kysymyksiä  (Luettu 1408 kertaa)

samikos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Uuden koneen hankintaan liittyviä kysymyksiä
« : 30.04.08 - klo:01.34 »
Eli tälläsellä asialla olisin ollu liikenteessä että että:

Uusi kone on tässä ollu suunnittelun alla ja olen katellu vähän uusia komponentteja tulevaan myllyyn. Ja olisin nyt kysellytkin viisaampien ja kokeeneempien neuvoja että onko tämä minuun tuleva kokoonpano tuhoon tuomittu jo heti alku metreillä.
Eli haluaisin koneelta mahdollisimman hyvää yhteensopivuutta Ubuntu ympäristöissä. Mielellään 3D:t ja mahdolliset silmä namut
toimimaan (Pitäisi ainakin nyt näytönohjain toimia. Kyllästyin tappelemaan Atin kanssa!).
Mielellään otan vastaan ehdotuksia paremmista osista ja kritiikkiä toimivuudesta. Kunhan ei ihan hinnat karkaa käsistä.


Tälläsiä osia olen vähän vilkuillut:

Emo: ASRock K10N750SLI-110dB ATX-emolevy Socket AM2/2+ kannalla. (eli ihan sen takia tätä olen miettinyt kun tämä tukee vielä
uudempia prossuja.. kolme ja neljä ydin. korjatkaa toki jos olen väärässä)
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12374

Prossu: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3Ghz (aluksi ajattelin että tuo välttää)
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21208

Näytönohjain: Asus EN8800GTS 512MB DirectX 10
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=28030

Suuret kiitokset jos joku viitsii neuvoa.

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Uuden koneen hankintaan liittyviä kysymyksiä
« Vastaus #1 : 30.04.08 - klo:10.14 »
Nämä tulivat itsellä mieleen, mitä olen nähnyt.. Kaikki riippuu ihan kuitenkin siitä, mitä teet koneella, itse olen ns. peruskäyttäjä, joka on jumahtanut peleissä historiaan.. Eli kaikki on kiinni käyttötarkoituksesta..
Itse olen tullut tuon ATI:n kanssa 2D:nä tullut toimeen, harmittaa toki Compiz, mutta kannattanee pysyä poissa vielä vähän aikaa kaukana...
Tosin Ubuntu antaa mulle 19 tuuman näytölle maksimitarkkuuden 1200kertaajotain, vista home premium 1100kertaajotain.. Näytöt ovat vaihdelleet 15" putkesta 22" litteään, eli siinä ongelmaa..
Koneena itselläni AMD 4200, ja toimii jouhevasta.. Parista eri polven Celeronista, samoin AMD:n prossuista hyviä kokemuksia, käytimpä yhtä konetta kuntoon laittaessa ADM K62:stakin, 366 Mhz liveCD:ltä, eli prosessorin suhteen ei taida olla kovia ronklauksia..
Langattomasta verkosta ei oikein tunnu olevan kenelläkään hyviä kokemuksia, kuten tältäkin palstalta voi lukea..
Tulostimista on toiminut heittämällä ainakin Epson (kaksi eri monitoimilaitetta), Canon, HP.. Siis ilman mitään ajureiden erillisasentelua.. Sekä tuoreita että vanhoja tulostimia, scannauksessa Kooka toimii paremmin kuin mikään windows-ohjelma mihin olen törmännyt..
Muistia itselläni 1 GT, eikä ainakaan sillä yski..
Emoista en osaa sanoa mitään.. Mutta kerro vähän mitä teet koneella pääsääntöisesti, niin varmaan viisaammat osaavat suositella esim. parempia näytönohjaimia..

samikos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Uuden koneen hankintaan liittyviä kysymyksiä
« Vastaus #2 : 30.04.08 - klo:10.50 »
Itsenikin pistäisin sinne peruskäyttäjä osioon.
Kuvia tulee muokattua jonkun verran, toki olisi mukava jos pelitkin pyörisi jos niitä intoutuu pelaamaan, mutta ei mikään välttämättömyys tuoreimpia pelejä ole pelata.
Aikalailla peruskäyttöä, mutta kyllä pitäisi 3D:n toimia. Sille on kumminki tarvetta (CAD ohjelmat sun muut härpäkkeet)
Langatonkaan ei ole niin välttämättömyys, että pärjää ilmanki.
Tulostin on epsoni ja ainakin tähän asti on toiminu Ubuntussa.
Muistia ajattelin ostaa parin gigan kamman verran.

Että eipä tämän ihmeempiä