Yritin tutustua Linuxin hienouksiin Kubuntu 8.04:n avulla, mutta jo käynnistettäessä live tilaan ilmeni ensimmäiset ongelmat.
Eli työpöydälle päästään, ainoana ongelmana käynnistyksen aikainen sotkuinen ruutu, jossa valkoisia kursorin kokoisia ruutuja punaisella pohjalla. Tästä johtuen en tiedä mitä ilmoituksia kone antaa minulle käynnistyksen aikana.
Kun kone viimmeinkin käynnistyy, näyttää kaikki olevan kunnossa, mutta hiiri ja näppäimistö eivät toimi. Minulla on Logitech MX5000 bluetooth desktop näppäimistö ja hiiri. Muita näppäimistöjä ja hiiriä minulla ei ole. Mikäli ongelmalla on jotain tekemistä bluetoothin kanssa, ei sen poistaminen käytöstä ole hyvä ratkaisu, sillä haluan käyttää bluetooth kuulokkeitani ja kännykkääni myös Linuxissa.
Odotan myös mielenkiinnoolla, että kuinka harvinaisemmat hilavitkuttimeni toimivat Kubuntussa. Näitä ovat lähinnä Logitech IO2 kynä, Nokia Bluetooth-stereokuuloke BH-501 ja näppäimistön näyttö.
Kubuntu on kuulemma niin hyvä käyttöjärjestelmä, ainoa pikku ongelma siinä tuntuisikin olevan vain se, että se ei toimi.