Kirjoittaja Aihe: Hardy jumiututuu täysin kirjautmisen jälkeen valkoiseen ruutuun (Ratkaistu)  (Luettu 1579 kertaa)

Tepi

• Käyttäjä
    • Profiili
On tässä tullut sellainen ongelma, että Ubuntu ei enää suostu toimimaan, vaan kirjautumisen jälkeen tulee ensin musta ruutu, sitten valkoinen. Tämän jälkeen mikään ei toimi. Onkohan ongelma suljetuissa ajureissa vai missä? Ensin kone jumittui, ja jouduin pakosti sammuttamaan sen, jonka jälkeen ongelma alkoi. Hetki ennen jumiutumista olin ladannut erilaisen kirjautumisikkunan Gnome-look-sivulta, ja asentanut sen ohjelman jolla saa kellon, Ram-muistin tilan ja muuta nippelitietoa näkymään työpöydälle. Veli arveli, että kyseessä voisivat olla suljetut ajurit, mutta minua kiinnostaisi tietää mitä te ajattelette.
Edit: Teki kerran aikaisemminkin noin, mutta silloin asia korjaantui itsekseen. Nyt ei.
« Viimeksi muokattu: 27.04.08 - klo:17.08 kirjoittanut Tepi »

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
On tässä tullut sellainen ongelma, että Ubuntu ei enää suostu toimimaan, vaan kirjautumisen jälkeen tulee ensin musta ruutu, sitten valkoinen. Tämän jälkeen mikään ei toimi. Onkohan ongelma suljetuissa ajureissa vai missä? Ensin kone jumittui, ja jouduin pakosti sammuttamaan sen, jonka jälkeen ongelma alkoi. Hetki ennen jumiutumista olin ladannut erilaisen kirjautumisikkunan Gnome-look-sivulta, ja asentanut sen ohjelman jolla saa kellon, Ram-muistin tilan ja muuta nippelitietoa näkymään työpöydälle. Veli arveli, että kyseessä voisivat olla suljetut ajurit, mutta minua kiinnostaisi tietää mitä te ajattelette.
Edit: Teki kerran aikaisemminkin noin, mutta silloin asia korjaantui itsekseen. Nyt ei.

Jos kyseessä pöytäkone niin katso ettei koneen sisällä ole mahdottomasti pölyä tuulettimissa (prossa, näytönohjain) tarkista näytönohjaimen kiinnitys, aiheuttaa satunnaisia jumeja.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Tuo valkoinen ruutu viittaa näytönohjaimeen. Varsinkin käytettäessä työpöytäefektejä (compiz/beryl)
Tarkemmin näytönohjaimen muistin vähyyteen.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Tepi

• Käyttäjä
    • Profiili
Ilmeisesti asia johtui työpöytäefekteistä. Kun ne kytkettiin pois päältä, homma alkoi toimia. Ehkä sitten seuraavassa versiossa nekin toimivat kunnolla.