Kirjoittaja Aihe: Cinelerra ja videon editointi  (Luettu 1952 kertaa)

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Cinelerra ja videon editointi
« : 04.05.08 - klo:23.21 »
Löysin vihdoin video-editointi softan Linuxille: Cinelerra. Olen ihan tyytyväinen, sillä saa tehtyä kaiken tarvittavan (ainakin minä). Itse keskityn vain äänen lisäämiseen.

Mutta itselleni ilmeni outo ongelma, en tiedä osaako kukaan sitten ollenkaan auttaa. Tilanne on tämän: teen pelivideoita YouTubeen, mutta Linuxilla screencastin tallentaminen onnistuu vain niin että kuva ainoastaan tulee (eli ei ääntä ollenkaan). Päädyin siihen ratkaisuun että etsin sopivan musiikkipätkän ja editoin sen videoon. Olenkin onnistunut tekemään muutamia videoita (katsokaa kotisivujeni videot-sivun uusin video esimerkiksi), mutta kun yritin yhtä toista peliä, itse musiikkikappaleen tuonti ei onnistunut.

Musiikkikappale oli samanlainen mp3-tiedosto, joita olen käyttänyt aiemminkin. Eniten tässä ihmetyttää että miksi äänen tilalla on kohinaa, ja se on normaalia lyhyempi aikajanalla, ja näyttää kuin ääni olisi kaiken aikaa täysillä. Täältä ladatut kappaleet ovat toimivissa videoissa, ja koska tuolta sivulta ei löytynyt tämän tietyn pelin kappaleita niin latasin myös täältä. En oikein löydä kappaleista muuta eroa kuin sen että ne ovat eri paikoista, eri pituisia ja eri kuuloisia.

Jos jokin vielä jäi epäselväksi niin saa kysyä.