Yes, tkv, olit ihan oikeassa, kaikki entiset osiot olivat paikallaan, uudelleenosiointi toimi niinkuin kuuluukin ja nyt on uusi
Ubuntu koneessa. Valitettavasti menee taas aikaa, ennenkuin ehdin kokeilemaan sitä. Joku haamujuttu tää kaatuminen
oli, levyssä ei ollut kuulemma vikaa.
Ja Juyli, yleensä syy miksi olen asentanut uudelleen, on ollut se, että haluan muuttaa osiointia. Gparted jostakin syystä
ei antanut mun tehdä ollenkaan loogisia osioita, josta seurasi se, että puolet levystä oli primäärejä ja loput hukkatilaa.
Nyt oli tosin toinenkin syy, minulle on kerrottu, että Gutsy tunnistaisi pikku läppärini verkkokortin, aiemmin en päässyt
sillä ollenkaan verkolle. Ihan kokeiluahan tää vielä on, mutta ihan hyvältä näyttää tähän asti.
Backuppaukseni toimii aika lailla käsipelillä, saa nyt nähdä, mihin päädyn Linuxin kanssa. Olin aikoinaan labroilla
töissä, ja kun joka toinen maanantaiaamu latasi verkosta uuden käyttöjärjestelmäbildin, oppi nopeasti pitämään
käyttiksen omassa osiossaan. Tavallisesti mulla on koneessa useampi käyttis, jotka kloonaan ja pidän muun
(muuttuvan) kaman omissa osioissaan, jota kopioin toiseen levyyn sitä mukaa kun tulee muutoksia.