Kirjoittaja Aihe: Enää yksi ongelma - Wine [.RAR-tiedosto juttu ratkaistu]  (Luettu 5487 kertaa)

Wabbit

• Käyttäjä
  • Ahahaha.. ^^;
    • Profiili
Ongelmani Winestä.. En osaa asentaa sitä oikein. Kaverini sanoi, että minun tulisi mennä Päätteeseen ja kirjoittaa näin:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install wineKun kirjoitan tuon, se kysyy salasanaani. Annan salasanani ja sitten Pääte ilmoittaa näin:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.Sitten kirjoitan tuon litanjan mitä se kehottaa kirjoittamaan (siis tuon dpkg --configure -a). Kun kirjoitan sen, saan tämmöttisen ilmoituksen:
dpkg: pyydetty toiminto vaatii pääkäyttäjän oikeudetÖöh... Koneellani on mielestäni vain oma käyttäjätunnukseni.. Eikö sen tulisi olla sitten tämä pääkäyttäjä? Vai onko tässä jokin muukin käyttäjä? Olen ihan kujalla.. Tai tuolla käyttäjissä näyttäisi olevan myös joku root..?

edit. Otin ne silmiä hivelevät pääsiäisvärit pois

Edit: Editoin otsikkoa ja pyyhin pois tuon .RAR-tiedosto ongelmani. Kiitokset avun antaneille. =]
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:18.31 kirjoittanut Wabbit »

"Kun Horneteihin saadaan ilmasta maahan-ohjukset, on vain kiiresti löydettävä maa, johon ne ampua."

sukke

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kaksi ongelmaa kerralla - Wine ja .RAR-tiedostot
« Vastaus #1 : 17.03.08 - klo:11.30 »
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.Sitten kirjoitan tuon litanjan mitä se kehottaa kirjoittamaan (siis tuon dpkg --configure -a). Kun kirjoitan sen, saan tämmöttisen ilmoituksen:
dpkg: pyydetty toiminto vaatii pääkäyttäjän oikeudet
sudo apt-get install rar unrarKun kirjoitan tuon, se tekee saman asian kuten Winellä, eli sanoo tuon "dpkg was interrupted" ja niin edelleen. Kirjoitan sen dpkg configure rimpsun ja taas jälleen tarvitsen pääkäyttäjän oikeudet.

Pääkäyttäjän oikeudut saavutat käyttämällä sudoa, kuten saamissasi ohjeissa apt-getin kanssa olet käyttänyt. Kirjoittamalla siis 'sudo dpkg --configure -a' pitäisi käskyn mennä läpi. Kun pyydetty korjaus on suoritettu, pitäisi niin winen kuin rar-työkalujen olla asennettavissa apt-getillä.

Toni Alenius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.03.08 - klo:11.31 »
ei tarvitse päästä pääkäyttäjällä, tuo sudo riittää hyvin
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 17.03.08 - klo:11.53 »
Winen asennus onnistuu myös "Lisää/poista" toiminnon kautta.
Kirjaudu koneelle sillä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka annoit kun asensit Ubuntun.
Mene kohtaan "Sovellukset", alinna listalla on "lisää/poista", klikkaa hiirulaisen vasemmalla korvalla
Ylhäällä oikealla on ohjelmalähteiden valinta valikko, valitse "Kaikki saatavilla olevat sovellukset"
Kirjoita vasemalla olevaan laatikkoon "Wine", nyt sovellus lähtee etsimään Winen asennuspaketteja
Ensimmäiseksi listalle ilmestyy "Wine windows emulator", laita ruksi ruutuun, paina toteuta muutokset
ja sen on siinä.
Suosittelen näin alkuun ohjelmien asennusta "lisää/poista" sovelluksen kautta, ei ainakaan tule kirjoitusvirheitä yms kämmejä. (kuten allekirjoittaneelle ;D) terveisin Timo

"Linux, made in Finland"

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
« Vastaus #4 : 17.03.08 - klo:16.00 »
Tee kuten pyydetään
sudo dpkg --configure -aJonka jälkeen hyvä komentaa
sudo apt-get -f installja sitten asennettaan ne paketit
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install wine unrarrar-paketti on aivan turha, selviät pelkästään tuolla unrar paketilla,
siksi toisekseen, tuo violetti väri käy silmiin, onko ihan pakko ;)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Wabbit

• Käyttäjä
  • Ahahaha.. ^^;
    • Profiili
« Vastaus #5 : 17.03.08 - klo:16.18 »
Winen asennus onnistuu myös "Lisää/poista" toiminnon kautta.
Kirjaudu koneelle sillä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka annoit kun asensit Ubuntun.
Mene kohtaan "Sovellukset", alinna listalla on "lisää/poista", klikkaa hiirulaisen vasemmalla korvalla
Ylhäällä oikealla on ohjelmalähteiden valinta valikko, valitse "Kaikki saatavilla olevat sovellukset"
Kirjoita vasemalla olevaan laatikkoon "Wine", nyt sovellus lähtee etsimään Winen asennuspaketteja
Ensimmäiseksi listalle ilmestyy "Wine windows emulator", laita ruksi ruutuun, paina toteuta muutokset
ja sen on siinä.
Suosittelen näin alkuun ohjelmien asennusta "lisää/poista" sovelluksen kautta, ei ainakaan tule kirjoitusvirheitä yms kämmejä. (kuten allekirjoittaneelle ;D) terveisin Timo

Okei, käytin tuota Lisää/Poista juttua ja se halus ladata jonkun listan ohjelmista ja annoin sen ladata. Hetken päästä tuli virheilmoitus:
Tapahtui virhe

Tarkemmat tiedot:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
Tuon jälkeen se vain alkoi taas lataamaan listaa, mutta Wine löytyi haulla. Sen jälkeen klikkasin Toteuta muutokset, ja sitten se tekee taas sen virheen. Sitten se alkoi taas lataamaan listaa ja sitten vähän ajan päästä näytölle pamahtaa tämmönen ilmoitus:
Ohjelmiston asennus epäonnistui

Seuraavien ohjelmien asennuksessa oli ongelmia.
Ja sitten siinä on tyhjä laatikko, jossa oletin näkeväni ohjelman nimen. o_O Vaihtoehdot ovat seuraavanlaiset: Yritä uudelleen, Lisää/Poista muita sovelluksia ja Sulje. Klikkasin "Yritä uudelleen" ja sitten tulee taas tuo "dpkg was interrupted" ja niin edelleen. Ja taas se lataa sitä listaa ja sama rata jatkuu. Ei varmaankaan kuulu asiaan?

"Kun Horneteihin saadaan ilmasta maahan-ohjukset, on vain kiiresti löydettävä maa, johon ne ampua."

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 17.03.08 - klo:16.23 »
Toteuta tuo Goddamn Devilin ohje.
Ainakin kaksi ylimmäistä  ne täytyy tehdä päätteessä.

Niiden toteuttamisen jälkeen lisää ja poista sovelluskin toimii normaalisti.

Ja käytä vaan niitä värejä mitä haluat, sitä vartenhan ne ovat.

Terveisin jori52
« Viimeksi muokattu: 17.03.08 - klo:16.30 kirjoittanut jori52 »
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
« Vastaus #7 : 17.03.08 - klo:16.28 »
Enhän minä sitä kieltänyt ;) kysyin vaan että, onko pakko :D
Jotenkin vaikea lukea muita värejä kuin mustaa, vanhanaikainen kun olen...
Ja ikä painaa silmiä.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 17.03.08 - klo:16.36 »
Enhän minä sitä kieltänyt ;) kysyin vaan että, onko pakko :D
Jotenkin vaikea lukea muita värejä kuin mustaa, vanhanaikainen kun olen...
Ja ikä painaa silmiä.

Kieltämättä pitempiaikainen lukeminen alkaa rasittaa, mut nuorilla on paremmat silmät.

Terveisin jori52
Linux counter #348392

Wabbit

• Käyttäjä
  • Ahahaha.. ^^;
    • Profiili
« Vastaus #9 : 20.03.08 - klo:18.27 »
[ Oho, olen unohtanut täällä käymisen.. o///o ]

Okei, nyt sitten olen saanut .RAR-tiedoston auki. Mutta Winen kanssa on vielä problemma... Ööh, miten sitä käytetään? ^^; Tai siis, että miten saa esim. .EXE-tiedoston auki? ^_^'

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 20.03.08 - klo:18.31 »

Okei, nyt sitten olen saanut .RAR-tiedoston auki. Mutta Winen kanssa on vielä problemma... Ööh, miten sitä käytetään? ^^; Tai siis, että miten saa esim. .EXE-tiedoston auki? ^_^'

Hiiren oikealla näpsäytät exe tiedostoa ja avautuvasta valikosta jos ei suoraan ole wine niin avaa muulla sovelluksella ja valitset winen ja avaa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392

Wabbit

• Käyttäjä
  • Ahahaha.. ^^;
    • Profiili
« Vastaus #11 : 20.03.08 - klo:18.35 »

Hiiren oikealla näpsäytät exe tiedostoa ja avautuvasta valikosta jos ei suoraan ole wine niin avaa muulla sovelluksella ja valitset winen ja avaa.

Terveisin jori52
Tein kuten piti, mutta ei ohjelma avautunutkaan. o.O Näyttö välähtää kaksi kertaa ja joudun kirjautumisnäyttöön. o_ô
Missä mättää? D:

zamuto

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 20.03.08 - klo:18.39 »

Terveisin jori52

Huom! minulla ei siltikään AINA ole kaikki .exe tiedostot toiminut. =// jotkut ohjelmat valittavat silti esim. siitä että "sinulla ei ole windowsia" yms.
Tälläinen ohjelma on esim. iTunes. onko kukaan saanut asennetua sitä ubuntulle?? tai muulle linuxin käyttikselle?

-zamuto
"I want only one thing now, before I die. Please shoot me"

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 20.03.08 - klo:18.44 »
Onko sovellus valikossa Wine, kokeile pelaako muistio Wine>programs>accessories>muistio.

Terveisin jori52
Linux counter #348392

zamuto

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Enää yksi ongelma - Wine [.RAR-tiedosto juttu ratkaistu]
« Vastaus #14 : 20.03.08 - klo:18.55 »
en pääse edes asentamaan sitä(iTunesia) eli se iTunes ei löydy edes Winen sovelluksista. Muistio kyllä toimii..  :P

Jos yritän asentaa sitä niin tulee ERROR ja sit valitus että minulla ei ole windowsin käyttistä =S

-zamuto
"I want only one thing now, before I die. Please shoot me"

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #15 : 21.03.08 - klo:21.35 »
en pääse edes asentamaan sitä(iTunesia) eli se iTunes ei löydy edes Winen sovelluksista. Muistio kyllä toimii..  :P
Mihin tarvitset iTunesia? Käytä Rhytmboxia tai jotain muuta natiivia musiikkisoitinta. Ei kannata käyttää Wineä, jos on natiivkin vaihtoehto.
alias vililikku

Jouni Karlsson

• Käyttäjä
    • Profiili
    • G+
« Vastaus #16 : 21.03.08 - klo:21.52 »
Mihin tarvitset iTunesia? Käytä Rhytmboxia tai jotain muuta natiivia musiikkisoitinta. Ei kannata käyttää Wineä, jos on natiivkin vaihtoehto.

iTunesissa on ominaisuus jota muista soittimista ei löydy. iTunes-kauppa. Itse olen alkanut moista käyttämään sen jälkeen kun sinne ilmestyi iTunes Plus-albumeita. Nämä ovat DRM-vapaita ja enkoodattu hitusen paremmalla laadulla (256Kbs AAC). Hinta sama kuin muillakin iTunes tuotteilla joten ei paha.

Itse asennukseen löytyy 7.3 versioon ohjeet, mutta tuoreemman iTunesin kanssa en pysty toimivuudesta sanoa mitään.

http://wine-review.blogspot.com/2007/10/itunes-73-on-linux-with-wine.html

- N
--- Jep ---