Asennuksen jälkeen tuli ongelmia esim äänen kanssa, näytönohjaimen ajurien asennus kesti 3 päivää ja olin jotain 8 tuntia koneella jokaisena päivänä pähkäilemässä.
Linuxiin kun ei kaikki laitevalmistajat tee ajureita, niin siinä ongelma. Syy ei aina ole Linuxin, vaan joskus voi osoittaa sormea myös laitevalmistajaa päin.
Toinen juttu on se että kun asensin Warcraft 3 ja minulla oli myös tuo emulaattori niin kaikki meni hyvin kunnes käynnistin pelin.
Eihän tuon ole edes tarkoitettu toimivan Linuxissa. Peli on tehty Windowsille, joten sitä voidaan yrittää kyllä emuloida (eihän se ole aivan sama kuin se alusta mihin peli on tarkoitettu). Nii ja.. Eihän Windowskaa pyöritä Linuxin ohjelmia?!
En oikeasti halua asentaa ohjelmiani mistään hemmetin terminanaalista ja laittaa eteen kaikkee "sudo sh" ja vastaavaa ja koodata kaikkee hauskaa. Ohjelma asennetaan niin että kaksoisklikataan ohjelman asennus ikonia painetaan next ja next ja asentuu ja sit käyttään.
Tämä on tyypillinen Windows maailmasta tulleen kommentti. Kannattaa lukea "Ubuntu tutuksi" dokumentaation, niin huomaat kuinka Ubuntuun onkin itse asiassa paljon helpompi asentaa softaa kuin Windowsiin.
Muuten ubuntu on aika kevyt käyttää ja nopea myös. Onhan niitä kottikärryjäkin helppo työntää tyhjänä.
Tämä on syy miksi itse käytän Linuxia. Windows vaa yksinkertaisesti on surkuhupaisa verrattuna Linuxiin keveydessä.
Haluan rakentavaa palautetta ja auttavaa tietoa joka auttaisi minua käyttämään ubuntua.
Tällä asenteella et kovin montaa auttajaa löydä. Sinun pitää ensin hyväksyä se tosiasia, että Linux ei ole Windows. Joudut opettelemaan paljon, mutta usko minuun: se on vaivan arvoista, jos vaa halua löytyy. Itsellä ei enää mikkisoftan käyttiksiä tule olemaan aktiivikäytössä, joten siinä esimerkkiä nyybästä joka ei alkujaan tajunnut mitään Linuxista eikä nykyään enää kirveelläkää koske Mikkisoftaan.
Jos joku sanoo että ubuntu on helppo ja yksinkertainen on varmaankin kyseinen henkilö todistanut että lentäviä lehmiä on olemassa.
Ehkä sitten lentäviä lehmiä on olemassa