Kirjoittaja Aihe: Ubuntu palautetta ja kehitettävää...  (Luettu 3320 kertaa)

Luumuvaras

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu palautetta ja kehitettävää...
« : 04.03.08 - klo:15.34 »
Hei !

Hankiin viime viikolla ubuntun torrentilla ja ajattelin kokeilla millainen tuo kyseinen käyttöjärjestelmä on ja luulin että kaikki menee hyvin mutta ei. Asennuksen jälkeen tuli ongelmia esim äänen kanssa, näytönohjaimen ajurien asennus kesti 3 päivää ja olin jotain 8 tuntia koneella jokaisena päivänä pähkäilemässä. Käytin aikaisemmin Windows XP:tä. Olenko oikeasti kasvi tai keskimääräistä tyhmempi luolamies kun en osannut noita hommia. Toinen juttu on se että kun asensin Warcraft 3 ja minulla oli myös tuo emulaattori niin kaikki meni hyvin kunnes käynnistin pelin. Örkkinaama kyllä tuli ruutuun mutta sen jälkeen katkesi näytön singnaali ja jouduin käynnistämään koneen uudestaan  >:( . Jos ubuntu tarkoittaa ihmisyyttä niin on kyllä pahasti mennyt vikaan, pitäisi tarkoittaa Datanörttisyys, Kompleksiufonanoteknologisuus tai "Koodataan Jeee !!" tai jotain vastaavaa. En oikeasti halua asentaa ohjelmiani mistään hemmetin terminanaalista ja laittaa eteen kaikkee "sudo sh" ja vastaavaa ja koodata kaikkee hauskaa. Ohjelma asennetaan niin että kaksoisklikataan ohjelman asennus ikonia painetaan next ja next ja asentuu ja sit käyttään. Hei vähän rajaa, miks ihmeessä mun täytyy lukea ensin etsiä 4 tuntia ja lukea sitten foorumeilta miten asentaa joku pikku juttu ja vastaus on yleensä se että paina jotain linkkiä ja linkki menee sivulle jossa lukee "Koodaus on hauskaa, tule mukaan" ja sivua kun rullaa alas tulee kaikenlaista ihme koodia josta en saa selvää ollenkaan. Ubuntu tekee kärpäsestä härkäsen. !! Olen kuullut että ubuntua opetetaan käyttämään afrikkalaisille niin miten ihmeessä ne voivat tajuta sen enempää kuin minäkään moisesta säädöstä, heidän pitäisi ensin käydä yliopistossa ja käydä 5 viikon kurssi miten asentaa Ati ajurit. Mutta kaikkien näiden vastoinkäymisteni jälkeen olen huomannut positiivisia puolia myös, se kehittää pitkäjänteisyyttä ja siihen ei tule viruksia, no miten niitä voisi tullakkaan kun ei käytä nettiä kun ei toimi Flashplayer kunnes armottoman säädön jälkeen. Ubuntua pitäisi kehittää kaikin puoli helppoudessa ja yksinkertaisuudessa. Muuten ubuntu on aika kevyt käyttää ja nopea myös. Onhan niitä kottikärryjäkin helppo työntää tyhjänä. Haluan rakentavaa palautetta ja auttavaa tietoa joka auttaisi minua käyttämään ubuntua. Jos joku sanoo että ubuntu on helppo ja yksinkertainen on varmaankin kyseinen henkilö todistanut että lentäviä lehmiä on olemassa. Tuossa oli aikamoista kommenttia, mutta se tuli suoraan sydämestä.

Kiitos kun jaksoit lukea !  :D

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu palautetta ja kehitettävää...
« Vastaus #1 : 04.03.08 - klo:15.42 »
Kiva kun joku jaksaa vielä tällaisia kirjoittaa, kiitos  :D
Kyllä se Ubuntu sulle joskus vielä aukeaa, jos vaan uskallat opetella.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Luumuvaras

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.03.08 - klo:16.02 »
Kiva kun joku jaksaa vielä tällaisia kirjoittaa, kiitos  :D
Kyllä se Ubuntu sulle joskus vielä aukeaa, jos vaan uskallat opetella.

Jonka jälkeen kun katson peiliin minulla on valkoinen nappipaita täynnä kyniä ja 2cm paksut silmälasit.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #3 : 04.03.08 - klo:16.11 »
Enpä usko... Minulla ei ole nappeja paidassa ja silmälasini ovat aika pajon ohuemmat... ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.03.08 - klo:16.50 »
Minulla ei laseja ole ollenkaan :D
Ubuntu on tosi hyvä, kun sitä edes vähän haluaa/viitsii  opetella. Jopa minä osaan sitä käyttää :D ja kaikkea ei aina tarvitse tehdä terminaalissa, graafisestikin voi paljon tehdä. Näistä linkeistä on aikalailla apua http://wiki.ubuntu-fi.org/ http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Gutsy ja http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=post2

Linux user # 406601

timbba

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.03.08 - klo:16.58 »
Asennuksen jälkeen tuli ongelmia esim äänen kanssa, näytönohjaimen ajurien asennus kesti 3 päivää ja olin jotain 8 tuntia koneella jokaisena päivänä pähkäilemässä.
Linuxiin kun ei kaikki laitevalmistajat tee ajureita, niin siinä ongelma. Syy ei aina ole Linuxin, vaan joskus voi osoittaa sormea myös laitevalmistajaa päin.

Toinen juttu on se että kun asensin Warcraft 3 ja minulla oli myös tuo emulaattori niin kaikki meni hyvin kunnes käynnistin pelin.
Eihän tuon ole edes tarkoitettu toimivan Linuxissa. Peli on tehty Windowsille, joten sitä voidaan yrittää kyllä emuloida (eihän se ole aivan sama kuin se alusta mihin peli on tarkoitettu). Nii ja.. Eihän Windowskaa pyöritä Linuxin ohjelmia?!

En oikeasti halua asentaa ohjelmiani mistään hemmetin terminanaalista ja laittaa eteen kaikkee "sudo sh" ja vastaavaa ja koodata kaikkee hauskaa. Ohjelma asennetaan niin että kaksoisklikataan ohjelman asennus ikonia painetaan next ja next ja asentuu ja sit käyttään.
Tämä on tyypillinen Windows maailmasta tulleen kommentti. Kannattaa lukea "Ubuntu tutuksi" dokumentaation, niin huomaat kuinka Ubuntuun onkin itse asiassa paljon helpompi asentaa softaa kuin Windowsiin.

Muuten ubuntu on aika kevyt käyttää ja nopea myös. Onhan niitä kottikärryjäkin helppo työntää tyhjänä.
Tämä on syy miksi itse käytän Linuxia. Windows vaa yksinkertaisesti on surkuhupaisa verrattuna Linuxiin keveydessä.

Haluan rakentavaa palautetta ja auttavaa tietoa joka auttaisi minua käyttämään ubuntua.
Tällä asenteella et kovin montaa auttajaa löydä. Sinun pitää ensin hyväksyä se tosiasia, että Linux ei ole Windows. Joudut opettelemaan paljon, mutta usko minuun: se on vaivan arvoista, jos vaa halua löytyy. Itsellä ei enää mikkisoftan käyttiksiä tule olemaan aktiivikäytössä, joten siinä esimerkkiä nyybästä joka ei alkujaan tajunnut mitään Linuxista eikä nykyään enää kirveelläkää koske Mikkisoftaan.

Jos joku sanoo että ubuntu on helppo ja yksinkertainen on varmaankin kyseinen henkilö todistanut että lentäviä lehmiä on olemassa.
Ehkä sitten lentäviä lehmiä on olemassa :)
« Viimeksi muokattu: 04.03.08 - klo:17.07 kirjoittanut timbba »

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.03.08 - klo:17.00 »
Mitä kauemmin käytät Ubuntua, sitä järkevämmältä sen käyttäminen alkaa tuntua.

Kannattaa uhrata aikaa opiskeluun.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Luumuvaras

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.03.08 - klo:17.40 »
Hei !

Hankiin viime viikolla ubuntun torrentilla ja ajattelin kokeilla millainen tuo kyseinen käyttöjärjestelmä on ja luulin että kaikki menee hyvin mutta ei. Asennuksen jälkeen tuli ongelmia esim äänen kanssa, näytönohjaimen ajurien asennus kesti 3 päivää ja olin jotain 8 tuntia koneella jokaisena päivänä pähkäilemässä. Käytin aikaisemmin Windows XP:tä. Olenko oikeasti kasvi tai keskimääräistä tyhmempi luolamies kun en osannut noita hommia. Toinen juttu on se että kun asensin Warcraft 3 ja minulla oli myös tuo emulaattori niin kaikki meni hyvin kunnes käynnistin pelin. Örkkinaama kyllä tuli ruutuun mutta sen jälkeen katkesi näytön singnaali ja jouduin käynnistämään koneen uudestaan  >:( . Jos ubuntu tarkoittaa ihmisyyttä niin on kyllä pahasti mennyt vikaan, pitäisi tarkoittaa Datanörttisyys, Kompleksiufonanoteknologisuus tai "Koodataan Jeee !!" tai jotain vastaavaa. En oikeasti halua asentaa ohjelmiani mistään hemmetin terminanaalista ja laittaa eteen kaikkee "sudo sh" ja vastaavaa ja koodata kaikkee hauskaa. Ohjelma asennetaan niin että kaksoisklikataan ohjelman asennus ikonia painetaan next ja next ja asentuu ja sit käyttään. Hei vähän rajaa, miks ihmeessä mun täytyy lukea ensin etsiä 4 tuntia ja lukea sitten foorumeilta miten asentaa joku pikku juttu ja vastaus on yleensä se että paina jotain linkkiä ja linkki menee sivulle jossa lukee "Koodaus on hauskaa, tule mukaan" ja sivua kun rullaa alas tulee kaikenlaista ihme koodia josta en saa selvää ollenkaan. Ubuntu tekee kärpäsestä härkäsen. !! Olen kuullut että ubuntua opetetaan käyttämään afrikkalaisille niin miten ihmeessä ne voivat tajuta sen enempää kuin minäkään moisesta säädöstä, heidän pitäisi ensin käydä yliopistossa ja käydä 5 viikon kurssi miten asentaa Ati ajurit. Mutta kaikkien näiden vastoinkäymisteni jälkeen olen huomannut positiivisia puolia myös, se kehittää pitkäjänteisyyttä ja siihen ei tule viruksia, no miten niitä voisi tullakkaan kun ei käytä nettiä kun ei toimi Flashplayer kunnes armottoman säädön jälkeen. Ubuntua pitäisi kehittää kaikin puoli helppoudessa ja yksinkertaisuudessa. Muuten ubuntu on aika kevyt käyttää ja nopea myös. Onhan niitä kottikärryjäkin helppo työntää tyhjänä. Haluan rakentavaa palautetta ja auttavaa tietoa joka auttaisi minua käyttämään ubuntua. Jos joku sanoo että ubuntu on helppo ja yksinkertainen on varmaankin kyseinen henkilö todistanut että lentäviä lehmiä on olemassa. Tuossa oli aikamoista kommenttia, mutta se tuli suoraan sydämestä.

Tänks !

Luin juuri tuon ohjekirjasen ja tunsin itseni heti paljon viisaammaksi ja huomasin myös lukiessani että olen tosimies kun en ohjeita ensin lukenut :D . Linuxissa on siis tuollainen pakettienhallinta työkalu mikä kerrottiin olevan aika jännä juttu. Pitääpä heti kokeilla. Kerron heti palautetta jos jotain ongelmaa ilmenee niin kai autatte yhtä nopeasti kuin tänään.

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.03.08 - klo:17.57 »

Apua saa kunhan asiallisesti sitä toivoo.
Tutustu järjestelmään rauhallisesti ajan kanssa, kaikkea ei voi saavuttaa hetkessä.
Terveisin jori52 ;)
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Risto H. Kurppa

• Käyttäjä
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
« Vastaus #9 : 04.03.08 - klo:18.45 »
Luumuvaras: kyllä se siitä aukeaa. NUo suljetut jutut (ati, flash jne) ovat kenkkuja, mutta niidenkin kanssa on opittu pärjäilemään.

Lukaise tämä johdatuksena: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.0

ja tervetuloa messiin :)

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-