Kirjoittaja Aihe: kuulokkeet/kaiuttimet  (Luettu 1338 kertaa)

nioman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
kuulokkeet/kaiuttimet
« : 01.03.08 - klo:21.27 »
Kiitoksia kaikille joilta olen saanut apua näin linuxin käytön alkuvaiheessa. Moniin ongelmiin joita olen täällä miettinyt on löytynyt ratkaisu nopeasti. Seuraavana ongelmana koneessani on kuuloke/kaiutin yhdistelmä. Molemmat siis toimivat hyvin mutta kun liitän kuulokkeet kannettavaani eivät kaiuttimet hiljene vaan äänet kuuluvat sekä kaiuttimista että kuulokkeista. Itseasiassa löysin jo ratkaisunkin ongelmaani. Ongelma on lähinnä siinä että ainoa tapa jolla osaan asentaa paketteja on paketin-hallinnan kautta, eikä kyseistä pakettia sieltä löydy. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=569548 Tämän mukaan minun pitäisi siis muunnella alsa-base tiedostoa. Alsa versio jonka löysin paketin-hallinnan kautta on 1.0.14 jolla laitetta ei ilmeisesti saa toimimaan vaan tulisi päivittää versioon 1.0.15. Nyt lähinnä tarvitsen ohjeita että miten teen tämän korjauksen alusta asti...selitettynä mielellään niin yksinkertaisesta kuin mahdollista, sillä tiedän tietokoneista lähestulkoon yhtä paljon kuin sika satelliiteista. Niin ja kannettavani on juurikin sama HP pavilion dv6544eo kuin toisessa ohjeessa.
« Viimeksi muokattu: 01.03.08 - klo:21.30 kirjoittanut nioman »