Kirjoittaja Aihe: Firefox ja irc-galleria  (Luettu 3198 kertaa)

E.K.Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Firefox ja irc-galleria
« : 25.01.06 - klo:14.40 »
Ei nyt varmaan ihan suoraan ubuntu asia mutta laitanpa tänne kuitenkin.

Syypääksi epäilen tuota irc-galleriaa.
Joskus (joka 2 kerta) firefox kaatuu ilman mitään syytä. Tai siis syyhän pitää olla mutta en kyllä osaa keksiä sitä.
Tätä tapahtuu vain ja ainoastaan silloin kun olen kirjautumassa galleriaan.

Sivuille meno onnistuu hienosti ja jos firefox ei kaadu kirjautuessa niin siellä voi mielinmäärin pyöriä sen jälkeen.
Mutta tosiaan joka toinen kerta (noin) koko selain vain sammuu juuri kun painan "kirjaudu" namiskuukkelia.

Selaimen uudelleenkäynnistäminen onnistuu ihan ok jne. Mutta tosiaan tuo kirjautumishetki on se kriittinen.

Vika lienee galleriassa?

JPK1990

• Vieras
Re: Firefox ja irc-galleria
« Vastaus #1 : 25.01.06 - klo:16.46 »
bugi bugi!  ;)

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.01.06 - klo:16.57 »
Outoa, minulla firefox ei ole varmaan ikinä kaatunut ubuntussa.

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.01.06 - klo:17.00 »
Juu sama vika minulla kaatuilee satunnaisesti aina joskus kun olen tallentamassa jotain joltain sivulta eli tuskin gallerian vikaa. Tai kakkosnäppäimen painallus kaataa sen. Ilmeisesti logeista voisi jotain löytyä.. mistäköhän se sitten lyöytyisikään  ???

et tainnut tuolla toisessakaan säikeessä vastata siihen mitä työpöytää käytät. mikähän se mahtaa olla?

minusta on kummallista miten toisilla on niin paljon ongelmaa firefoxin kanssa, kun itselläni se toimii nopeasti ja lähes moitteetta (sekä töissä, että kotona). minun firefoxini on muistini mukaan kaatunut kerran koko breezyn aikana ja sekin johtui selvästi sivusta jota yritin avata (ei sen tietty pitäisi kaatua koskaan sivua avatessa). lisäksi töissä firefoxini on päällä kuukausia yhteen menoon ilman, että musitin käytön kanssa olisi mitään ongelmia.
Janne

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.01.06 - klo:22.13 »
ubuntuforums.org:sta löytyy tästä firefoxin toistuvasta kaatuilusta threadi noin puolen vuoden - vuoden takaa. En tiedä vaikuttaako tämä firefoxiin enää, mutta silloinen ongelma paikallistui jotenkin firefoxin käyttäjäprofiileihin. Elikkä kun esim. tuplaklikkaa paneelissa olevaa firefox-kuvaketta niin käyntiin lähtee kaksi firefoxia, joista toinen pyytää luomaan uuden profiilin. Profiilin luonnin jälkeen alkaakin sitten kaatuilu. Flash on toinen mahdollinen ongelman aiheuttaja. Ubuntuforums.orgia on tällä hetkellä vähän huono selata, kun toimii todella hitaasti, mutta sieltä löytyy kyllä infoa jos jaksaa vaan hiukka odotella.
Ensimmäiseksi kannattaa koittaa puhtaalla profiililla eli
Koodia: [Valitse]
mv ~/.mozilla/ ~/.mozilla_backup
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

stfu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.01.06 - klo:00.36 »
Itellä 64bittinen firefox oli erittäin kaatumatautinen ennen java pluginin asennusta. Lisäksi piti hakea flashin piilottava extension koska homma kupsahti jokaiseen flashiinkin. Epäilisin irkkigallerian vaihtuvia etusivun mainoskikkareita syyksi.

Pegasos989

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.01.06 - klo:10.19 »
Minulla on Firefox 1.07 gnomessa ja ei ole kaatunut yhtäkään kertaa sen kummemmin ennen, kuin jälkeenkään flashin ja java pluginien asentamisen...